2009. szeptember 27., vasárnap

VKF XXVIII - Otelló torta

Ezt hozta az ősz. Hűs gyümölcsöket
üvegtálon. Nehéz, sötét-smaragd

szőlőt, hatalmas, jáspisfényű körtét,

megannyi dús, tündöklő ékszerét.

(Kosztolányi Dezső)


Megint voltak terveim erre a VKF-re. Olyan is, amiről azt gondoltam, különleges lehet, de mégsem valósult meg egyelőre, csak tolódik az időben. Majd. Kivárja az idejét (meg az enyémet.)
Azután voltak egyszerűbb elképzeléseim is. Szőlő is van hozzá. Párom hozott a nomádportáról bőségesen. De egy személyre mégsem készíthetem el mindet.
Viszont kimaradni sem akartam, ha már egyszer az augusztusi, Lúdanyó által meghirdetett témában - a nomádportán eltöltött néhány nap alatt - nem alkottam semmit. Alig főztem ott.

Tegnap végül úgy döntöttem, hogy az otelló szőlőnkből készítek egy tortát, ezúttal a nálam már többször szerepelt, tojás nélküli, kevert tésztás változatban. A korábbi arányokon kicsit változtattam, és úgy gondoltam, hogy bár itt a dióverés ideje, ezúttal inkább szemes mákkal szeretném párosítani a szőlőt, s kiemelni-fokozni szép sötét színét.
A tetejére - szintén kékszőlőből készült - balzsamecetkrém került.

Hozzávalók: 30dkg leszemezett, megmosott, kimagozott otelló szőlő, 25dkg rétesliszt (vagy teljes kiőrlésűvel keverve), 10dkg vaj, 8dkg cukor, 5ek natúr joghurt, 1,5dl tej, 5dkg szemes mák, fél tk szódabikarbóna

Elkészítés
: A sütőt 190 fokra előmelegítjük. A leszemezett szőlőt félretesszük, a szódabikarbónát a lisztben elkeverjük. A robotgép segítségével a puha vajhoz fokozatosan hozzákeverjük a többi hozzávalót (a gyümölcs kivételével.) Ezután kivajazunk egy közepes méretű tortaformát. A tésztába óvatosan beleforgatjuk az előzőleg kevés liszttel megszórt szőlőszemeket, majd az egészet a formába öntjük. Kb. 35-40 perc alatt készre sütjük. A sütőtérben hagyjuk kissé kihűlni, majd tálcára borítjuk. Friss szőlővel, balzsamecetkrémmel kínáljuk.

Köszönöm a remek VKF-témát, Trinity!

24 megjegyzés:

trinity írta...

Napmátka,
mi (és köztük én is )köszönjük a gyönyörű tortát!!!

Limara írta...

Gyönyörű a torta, egyszeletkét kérek szépen! :))

Ancsika írta...

egyszerüen csodás! :)

duende írta...

Majdnem egyformát készítettünk!!! :))
Egy húron pendülünk, hiába! :)

Egy csereszelet??? :)

duende írta...

Na annyira lelkendeztem, hogy azt elfelejtettem mondani: gyönyörű a torta is, a fotó is! :)

Moha írta...

Ez nagyon szép lett, és gondolom finom is! Nálunk nagy kedvenc az otelló szőlő,most már én is nekilátok a szokott sütijeimnek belőle.

mandy tarragon írta...

de szép :) Kaphatok egy falatot?

chriesi írta...

Mmm de finom lehet! Nagyon elegáns!

ágota írta...

Itt is egy nagy nyelés, a'fazék szelleménél' szintén. Igazán vonzó lett a torta Napmátka !

Ági, aki főz írta...

De szép! A kép.

Szeretem ezt a Kosztolányi verset.

Jade írta...

Gyonyoru torta!

lúdanyó írta...

Nagyon jó lehet ez a süti és milyen szép a kék szőlőtől.

KryaSpirit írta...

Húúú ez gyönyörű lett, ráadásul végre egy recept ami szép is, valószínűleg finom is és nincs benne tojás! Nálunk is el fog készülni, lehet, hogy nem szőlővel, de a tészta biztos, hogy marad!:))

KryaSpirit írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
erős ildikó írta...

Köszönöm Nektek, hogy ismét benéztetek.

Benji!
Ez nem az első ilyen tortám, már elkészült több változatban is tojás nélkül, ha ilyen recepteket keresel.

Csokoládés:
http://napmatka.blogspot.com/2009/03/csokoladetorta-tojas-nelkul.html

Mákos:
http://napmatka.blogspot.com/2009/04/maktorta-tojas-nelkul-akar-husvetra-is.html

Mandulás:
http://napmatka.blogspot.com/2009/04/mandulatorta-tojas-nelkul.html

Meggyes:http://napmatka.blogspot.com/2009/06/meggytorta-tojas-nelkul.html

Legközelebbre egy diós változatot tervezek.

KryaSpirit írta...

Köszi Napmátka, pedig szoktalak olvagatni, de úgy látszik ez elkerülte a figyelmemet. Megnézem őket!:))

Kata írta...

Fantasztikus ötlet! Ráadásul az egyik kedvenc szőlőm az otelló.

Unknown írta...

Mák-szőlő-bazsamecet, nagyon tetszik ez a párosítás! ;)

Renata Kalman írta...

EZ a szőlő rögtön levett a lábamról.
A tortát szintúgy megkóstolnám....

a Kosztolányi-verset meg szeretem, régi időkre emlékeztet, megboldogult gimis magyartanáromra, Frici bácsira, aki az egyik legmeghatározóbb ember az életemben. Tulkép a bácsi túlzás, nem sokkal idősebb lenne, mint a férjem.

Chef Viki írta...

A mindenit!

Szőlő és mák! Micsoda kombináció! Fenséges...

Imádom az otelló szőlőt... Totál nosztalgia számomra :-)

Ízlésszindróma írta...

Nagyon szép torta! Kékszőlő és mák...,nagyon tetszik! Nálam is Othellóból készült a recept:)))

MGL írta...

Sajnos már régen jártam nálad, és már nagyon hiányzott...a sok versike, és a nyugodt kiegyensúlyozottság amit a blogod sugároz-nagyon szép lett az őszi tortád:)

Névtelen írta...

Megsütöttem saját kertükből szedett otelló szőlővel, nagyon-nagyon finom lett! Köszi a receptet.
Judit Gödről

magdi-ninna írta...

Lányom találta ezt a receptedet és sütötte meg évekkel ezelőtt. Akkor is szépséges lett és nagyon ízlett. Most én is megsütöttem a saját, bio otelló szőlőnkkel. Otelló musttal márványosra színezett borsodóval tálaltam. Nagy sikere volt. Köszönet érte: Magdalena