2008. május 24., szombat

Kapros töltött tök






A zsenge tököt megpucoltam és pár percig előfőztem. Teljesen feleslegesen, leszámítva azt a tényt, hogy így a főzőlét felhasználhattam 15 dkg rizs párolására és a kapormártás készítéséhez. Olajon egy fej felkockázott hagymát pirítottam, erre három gerezd apróra vágott fokhagyma került, majd a felszeletelt vékony szálú csípős főzőkolbász. Végül belekevertem a megfőtt rizst és a fél tökökbe töltöttem. A kapormártáshoz 2 evőkanál olajat melegítettem. Ebbe került 2 evőkanál liszt, kevés pirospaprika, bors, só, tejföl és egy csokor apróra vágott kapor, valamint fél citrom leve.
A töltelékre paradicsom szeleteket tettem és egy keveset a mártásból. Durvára reszelt sajttal szórtam meg és 20 perc alatt megsütöttem. Petrezselymes-vajas krumplipürével és a megmaradt mártással fogyasztottuk.

5 megjegyzés:

lorien írta...

Szia!
Miért csak bejelentkezett gmail/blogspot felhasználók kommentezhetnek?

erős ildikó írta...

Nem tudom. Kezdő vagyok ezen a területen. De utánanézek a beállításoknak.

erős ildikó írta...

Oké, megtaláltam és átállítottam, hogy bárki hozzászólhasson. Köszönöm.

Névtelen írta...

Köszi, úgy néz ki, műxik!
Szóval, eredetileg ezt a jó kis kapros tököt akartam méltatni, hogy milyen jól néz ki. Egyre több az impresszió, hogy magam is készítsek egyet. :)

erős ildikó írta...

Gyorsan elkészíthető, és véleményem szerint ilyenkor az új kistököt és a kaprot kihagyni nagy mulasztás...
Biztos, hogy a jövő héten még elkövetek valami hasonlót.