2008. augusztus 2., szombat

Gombás zöldségfasírt


Párom kérése az volt, hogy ma ne együnk húst. Valahogy majdcsak kibírja. Néha megszállja őt az efajta purgálási vágy, ami persze éppen csak megéri a másnapot (ha egyátalán). Neki ez olyan megpróbáltatás lehet, mintha tőlem azt kérnék, ne egyek szénhidrátot, semmiféle lisztből készült eledelt, s főként krumplit ne. Hát nem sokáig bírnám.
Még Szlovákiában vettem a csicseriborsót, amiből a képen látható fasírt készült. Olyan sok lett, hogy még egyszer biztosan eszünk belőle. Töröm a fejem rajta, hogy milyen mártással...
A hozzávalók (legalább 4 személyre):
50 dkg száraz csicseriborsó
25 dkg gomba (én maradék gombapaprikást használtam fel, leszűrve)
só, őrölt feketebors, őrölt kömény, petrezselyem apróra vágva
1 nagy fej vöröshagyma
6 gerezd fokhagyma
2 tk szárított zöldségkeverék
3 ek liszt
4 ek zsemlemorzsa
2 kisebb tojás
Az elkészítés módja:
A csicseriborsót előző este beáztattam, ma leszűrtem, és friss vízben puhára főztem. Villával összetörtem. A vöröshagymát megtisztítottam, hozzáreszeltem. A gombát (leszűrt pörköltet) apróra vágva adtam hozzá, majd az összetört fokhagymával és az összes többi hozzávalóval összedolgoztam, fűszereztem. Kisebb fasírtokat formáztam belőle, zsemlemorzsába forgattam, és kukoricaolajban megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: