2008. szeptember 17., szerda

Fűszeres tészta


Mióta párom vidékre utazott és csak magamnak főzök (ha főzök egyátalán), egészen egyszerű ételeket eszem, amilyen ez a tészta is. Az oka ennek nem csak az, hogy az evés nekem inkább társasági program, mintsem szükségleteink magányos kielégítése, hanem elsősorban az, hogy kúrára fogtam magam. Nincs hús, nincs tejtermék, nincs tojás, semmi állati eredetű termék. Nincs cukor és nincs fehér liszt sem. És természetesen (mint máskor) nincsenek késztermékek. Nekem úgy tűnik, nem sok marad, még ha másnak hetekig víz vagy tea is elég. Szóval nehéz, de a kúrának csak másodlagos oka, hogy megszabaduljak attól a pár kilótól, aminek hiányában majd az őszi ruháimban is jobban érezhetem magam. Sokkal inkább azért kezdtem (nem először) bele, hogy ismét teszteljem a szervezetem, mi az, amire allergiás. Illetve inkább mi az, amire nem? Sajnos a különböző élelmiszercsoportok megvonására meglehetősen kiszámíthatatlanul reagál, négy év alatt még nem sikerült egyértelmű választ kapnom. De nem adom fel egyelőre. A héten sütöttem már egy tönkölykenyeret, elkészítettem Rossamela sütijének alapját, amire én csak egy kis diót és mézet tettem, főleg patiszonos ötleteket loptam Dulmina tündérkonyhájából, ettem egy kis lecsót, ma pedig ezt a tésztát.
Hozzávalók 1 személyre:
125 gr teljes kiörlésű lisztből készült tojás nélküli tészta
3 ek paradicsomlé
1 mokkáskanál darált erőspaprika (sózott)
1 gerezd fokhagyma
petrezselyem
szőlőmagolaj
örölt zöld bors
A kifőzött tésztát beleforgattam az erőspaprikával összekevert paradicsomlébe, majd megszórtam az összeaprított fokhagymával, petrezselyemmel, pár csepp szőlőmagolajat öntöttem rá, végül egy kevés zöld borsot öröltem a tetejére.

Nincsenek megjegyzések: