2008. december 25., csütörtök

Gasztroajándék

Csak elnézegettem karácsony előtt a bloggertársak szorgalmas készülődését, a finom ajándékokat, én meg úgy gondoltam, hogy idén a konyhámból bizony nem kerül ki semmi - lelkesedés és ötlet híján. Azután mégiscsak másképp alakult. Öcsémnek - aki nem csupán vegán, de pillanatnyilag egy elég szigorú diétát is tart - egy zöldséges mártást főztem, sárgarépa, paradicsom és hagymafélék kerültek bele - a változatosság kedvéért ezúttal csak kevés sóval, egész korianderrel, gyömbérrel, pici őrölt köménnyel és petrezselyemmel fűszereztem. Egész harmónikus ízhatást sikerült elérni. Teljes kiőrlésű tollhegy tésztát csomagoltam hozzá.




Majd előkerestem egy - a komjáti padlásról származó - hagyományos csatos üveget, ebbe pedig csipkebogyót és kökényt töltöttem a téli teázós estékre gondolva.

3 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Hű, ezt én is elfogadtam volna :)

erős ildikó írta...

Ráadásul a mártást nagyon egyszerű elkészíteni, és nem is drága. Azt nem mondanám, hogy gyors, mert a répát jó nagy darabokra vágtam, így tartott egy ideig, míg kissé megpuhult, majd az egész besűrűsödött. Viszont ily módon megmaradt a répa friss íze.

Névtelen írta...

Már régóta érdekel az indiai vegetáriánus-konyha, a mártásod beileszthető akár abba az ízvilágba is. A teakeveréket meg irigylem a kökény miatt.
Levana