2009. december 28., hétfő

Narancsos-mézes pálinka

mely nem bandzsít önmagába:
nem ítél, nem menteget;

tág, mint a gyerekszemek,

lennék isten kamerája


(fodor ákos: élet?cél)


Mivel volt még a tavaly főzetett szilvapálinkánkból, de magában piszok erős, egy kellemesebb ízű mézes-fűszeres-gyümölcsös változatban gondolkodtam az ünnepekre. Így született ez a recept.

Hozzávalók (kb. 2 liter italhoz): 1 liter erős gyümölcspálinka, 1 liter víz, 3 narancs, 2 rúd fahéj, 10-12 szem szegfűszeg, 6-8 szem szegfűbors, 50dkg méz

Elkészítés: A mézet a pálinkával meglangyosítjuk annyira, hogy könnyen elegyedjen. Két megfelelő méretű üvegbe szétöntjük, beleteszünk 1-1 alaposan megmosott, vékony szeletekre vágott narancsot, és elosztjuk benne a fűszereket. Az üvegeket lezárjuk, és legalább 2 hétig állni hagyjuk. (Természetesen dolgozhatunk egy nagyobb üveggel is.) Naponta megkevergetjük. Ezután egy nagyobb fazékba öntjük az üvegek tartalmát, hozzáadjuk a harmadik narancs levét, a vizet és ismét összemelegítjük (nem forraljuk.) Egy éjszakán át fedő alatt hagyjuk, majd másnap üvegekbe szűrjük. (A szűrést érdemes nagyon finom szövésű anyagon keresztül az egymást követő napokon 2-3 alkalommal megismételni, amíg a következő reggelre már nem látunk üledéket az üvegek alján - vagyis az ital szép tiszta, sárgás színű.)

Idén nem sok gasztroajándék készült a konyhámban - mivel az ünnepek előtt és közben is dolgozom -, de ebből az italból többen is kaptak - remélem, örömükre.

17 megjegyzés:

Tinkmara írta...

Nem baj, Napmátka, én még a múlt év karácsonyi bejegyzéseidet lesem, meg még jövőre is azt fogom.
Nagyon szép lett az üveg. :)

nokedli írta...

nagyon kellemes színe lett. neked mindig olyan csodás ötleteid és kepeid vannak, hogy biztos vagyok benne, mindneki nagyon örült neki;-)

Éva írta...

Nagyapám sok-sok éves pálinkáját nézegettem, rakosgattam, és bele is kóstoltam a napokban. Egy részét karácsonyi ajándéknak szántam ugyanis valakinek.
Mikor belekóstoltam, jól megkrákogtatott.:-)Ritkán kóstolok bele.
Talán a te recepteddel a torokkaparó krákogás elkerülhető lett volna.
Próbálkozni fogok...

szepyke írta...

Én Sopronban ittam egy olyan mézes pálinkát, hogy azt gondoltam, még az életben ilyen finomat soha...
Majdnem énekeltem tőle, úgyhogy, gondolhatod, hogy milyen finom volt... Én ittam meg hármunkét, mert azt adták ebéd előtt, és csak én szeretem. Aztán elárulták, hogy hogy készül, azóta ücsörög egy a mélyhűtőben...
Ez a narancsos-mézes nagyon jó kis párosítás lehet!

Bodzás Vendégház írta...

Izgalmasnak néz ki, azonban az én férjem biztos rosszul lenne, ha egy szilvapálinkát feláldoznék mézesnek :) Nálunk esetleg vegyes gyümölcsösből jöhetne szóba...

trinity írta...

Én a sima pálinkát nem tudom meginni, de ehhez hasonlót kóstoltam anyósoméknál, az nagyon finom volt...Ezt az ötleted el is mentem köszönettel!!!

Csibe írta...

Nagyon szép!
Épp tegnap kaptunk egy üveg házi mézes pálinkát ;)

szepyke írta...

Látogatóban, nézelődöben, békében, boldogságban, egészségben gazdag új évet kívánok Neked és a szeretteidnek!

Éva írta...

Sok finom ételt kívánok magad és magunk örömére!
Boldog új évet!
Éva

Puszedli írta...

Boldog új évet!

lúdanyó írta...

Boldog új évet kívánok nektek!

fedák írta...

Kedves Napmátka,
boldog új évet kívánok neked és szeretteidnek!
Nagy örömöm telik soraidban, fotóidban- az élet ilyen mértékű igenlésében.
Őrizd meg magad ilyennek az új esztendőben is,
szeretettel ölellek:
fedák

Tündér írta...

Kedves Napmátka!
Kívánok Neked és Szeretteidnek örömteli, szíveteknek kedves boldog új évet!(Köszönöm a karácsonyi jókívánságot, nem voltam internet közelben..)

Ízlésszindróma írta...

Kedves Napmátka, ez a kis itókád is nagyon finom lehet, bár én erősebben is bírom a páleszt;)
Nagyon boldog új évet kívánok nektek!!!!!!!!!!!!

Renata Kalman írta...

csak így röviden: BUÉK! felsőfokon...

Kiskukta írta...

Nagyon boldog új esztendőt neked és egész családodnak!

mandy tarragon írta...

Boldog új évet!