2009. március 19., csütörtök

Fűszerolajos krumplisaláta

- valami érthetetlen végtelen szabadság
oldja végül béklyóit az elviselhetetlen
egymásba roskadó fénytelen nappaloknak -

(erős ildikó - kegyelem)

Csak a krumplit (4 kis szemet héjában) főztem meg ehhez a salátához, majd meghámozva, felszeletelve a tányér közepére halmoztam. Utána jöhetett, ami itthon volt: sárgarépa, uborka, retek, lilahagyma, újhagyma, kevéske paprika és paradicsom. Összevágtam egy fél csokor petrezselymet, ment ez is a salátára, majd apróra kockázott óvári sajt következett és durvára tört dió. Ezután néhány tekerésnyi frissen őrölt zöldbors. Végül az egészet megöntöztem a fahéjas-csípős fűszerolajommal. Ez utóbbi finomságról ismét külön bejegyzést készülök írni - összefoglalva, hogy mi mindenhez használtam fel az utóbbi időben.
A saláta mellé még sütöttem egy szelet vajas pirítóst, nehogy éhes maradjak.
(És egymagam faltam fel az egészet ebédre, mert párom ma a Miskolcról hozott töltött csirkét választotta a megmaradt sárgaborsó főzelék mellé...)

9 megjegyzés:

Vesta írta...

Igazán jól néz ki a Te salátád is! Valóban itt a tavasz! (és hamarosan a bikiniszezon :))

erős ildikó írta...

Ne is mondd!! Én egyelőre beérem a tavasszal, csak legyen kellemesen meleg!

Renata Kalman írta...

Tetszik!
Már várom, hogy legyen kerti répa.

Most konstatáltam, hogy a fagyasztó tartalmát el kellene használnom. érdekes módon eltűnt az összes paradicsom, zöldbab, szinte csak gyümölcsök vannak benne. De az jó sok.

murok marci írta...

nagyon szép, vidám és napos saláta. én is készítettem ám pár hete füszeres olajat. tényleg nagyon jóóóóó. legközelebb fahéj is megy bele.

erős ildikó írta...

Kedves Renáta!
Nekem ez meglepő, mert nálunk a gyümölcs fogy el mindig először (a fagyasztóból is). Ahogy már többször említettem, minden reggel nálunk gyümölcsturmix van (csak gyümölcsből), melybe az idény szerint kapható, termő gyümölcsök kerülnek, és télen még kiegészítésképpen a fagyasztóban lapuló főleg bogyósok is (eper, málna, ribizli, szeder, meggy). Szóval minden mennyiség elfogy nálunk a gyümölcsből, inkább az a gond, hogy a fagyasztó kicsi meg időnként a fagyasztható gyümölcs kevés. Nagy részét még frissen megesszük. De most ültettünk a nomádportán még egrest, szedret, ribizlit, körtét és almát is, így - bízom benne - idővel javul a helyzet. Persze addigra meg kell egy nagy fagyasztó, rendes kamra, stb.

Kedves stampoasis/nokedli!
A héten szándékozom még egy bejegyzést írni, összegyűjtve, hogy mi mindenbe volt eddig jó a fűszerolaj. Mert a régebben készült hasonló olajokat csak nézegettem, most meg folyamatosan új és új ötleteim vannak a felhasználáshoz. A legutóbbi üveg tartalmából már alig van egy kiskanálnyi.

Palócprovence írta...

Vesta, Te honnan írsz?! Valamilyen mediterrán vidékről? Nálunk tegnap még havazott!!! Ha így haladunk, a hótaposót vehetem elő a bikini helyett. :))

Napmátka, a saláta tényleg jól néz ki!

duende írta...

Gyönyörűséges!:)

Vesta írta...

PP, jó lenne mediterrán vidéken, az biztos :) Szerintem nem lehetek Tőled túl messze, itt mégis napok óta süt a nap. Jó,azért meg lehet fagyni, bevallom. De csak süt az a nap!

erős ildikó írta...

Ráadásul teljesen mindegy, hogy milyen idő van odakint, ha mi egyszer eldöntjük, hogy itt a tavasz!