2009. március 3., kedd

Gomba fűszeres-tárkonyos marinádban

nem tudom
melyik
szavunk/ mozdulatunk/ döntésünk
volt utóljára
szerep/ mérlegelés/ megbánás
nélküli
tiszta-kegyetlen
(sz)ép

(erős ildikó - nem tudom)

A februári könyvajánlóban bemutatott műből egyre több és több ötlet származik, bár mindig átalakítom valamennyire a recepteket. Ebben az esetben például a borecet és fehérbor kombinációja helyett balzsamecetet és gyümölcsecetet használtam, rozmaring helyett pedig tárkonyt. Néhány napig kell hűvös helyen érlelődnie az ízeknek, de már ma megkóstoltam (tegnap este készült), s a gomba remekül átvette a marinád ízét. A könyv grillekhez és hideg büféhez ajánlja, szerintem kitűnő savanyúság, de salátákba is el tudom képzelni.
A hozzávalók egy kisebb csatos üveghez: 25 dkg apró barna csiperkegomba, egy marék szárított rókagomba, 4 gerezd fokhagyma, 1 szárított erőspaprika, egész zöldbors, tárkony, 1,5dl tárkonyos ecet, 1,5dl almaecet, 1,5dl olaj, csipetnyi só.
A fokhagymát megpucoljuk és vékony szeletekre vágjuk, az erőspaprikát félbevágjuk. A folyadékokat a fűszerekkel együtt felforraljuk, majd beleszórjuk a megtisztított gombaféléket (én a héját lehúzni nem szoktam, csak a földet kefélem le róla). Ha már langyosra hűlt, száraz üvegbe töltjük és lezárjuk. 2-3 napig hagyjuk pácolódni - de már másnap nagyon finom!

13 megjegyzés:

duende írta...

Hú, ez istenien hangzik!
Szomszédasszonyom tesója szokott hozni néha Olaszországból hasonlóan eltett vargányát. Valami mesés!
Szerintem a tiéd még talán istenibb, nagyszerű lehet a fűszerkombinációd, kóstolás nélkül is nagyon tetszik!
Ezt most jegyeztem, mert ha majd megyünk gombászni nyáron és ősszel, és lesz fini erdei gomba, ki fogom próbálni a receptedet! :)

Ági, aki főz írta...

Fogadd szeretettel: http://agifoz.blogspot.com/2009/03/angyali-baratok.html

erős ildikó írta...

Örülök, hogy tetszik. És igazán nincs sok munka vele, az eredmény viszont igazi ínyencség. Ez is lehet gyors gasztroajándék valakinek...

erős ildikó írta...

Kedves Ági!
Nagyon köszönöm!

Névtelen írta...

Nem akarok ünneprontó lenni, de még nem szóltak, hogy rendkívül nehezen olvasható az oldal?
Esetleg világosítani kellene a háttér színét vagy a betűket kifehéríteni.

Névtelen írta...

Ez nagyon jó, ki fogom próbálni.

És mindig nagyon tetszenek a kezdő soraid, szépek, elgondolkoztatóak.

erős ildikó írta...

Kedves Névtelen!
Azt gondolom, hogy ez részben a monitor, részben a képernyőbeállítás kérdése. Én minden monitoron másnak látom a saját blogomat, de azért mégis a saját gépem képéből indulok ki, mert azt használom a legtöbbet.
A szemem sem jó sajnos, mégsem szeretem a túlzottan világító felületeket.
Ezen kívül pedig már egyszer akartam változtatni a blog megjelenésén, akkor olvasóim hiányolták a régi, egyedi megjelenést, s megmondom őszintén, nekem (a saját képernyőmön) tetszik is, elég kontrasztos a háttér és a szöveg, nem okoz gondot az olvasása.
Ettől függetlenül mondom, hogy esetleg a jövőben majd csinálok egy közvélemény-kutatást a témában, de eddig még csak Tőled érkezett ilyen vélemény. Mindenesetre elgondolkodtam rajta.

erős ildikó írta...

Kedves Cserke!
Köszönöm a figyelmedet, nagyon jólesik!

Palócprovence írta...

Csorog a nyálam, mint Nana kutyának! :)

erős ildikó írta...

Akkor jó!!

Jucó írta...

Szia! Gratulálok a blogodhoz, nagyon tetszik, igazán egyéni!:)Én még csak most ismerkedem a blogolás világával:)
ez a recept nagyon tetszik, az lenne a kérdésem,hogy mennyi ideig tartható el a gomba így? Pár nap alatt kell elfogyasztani, vagy több hétig is eláll?
(lehet, hogy a kérdés költői, mert a finom étleknek általában nincs ideje megromlani nálunk:D)

Jucó írta...

Kedves Ildi, kedves Blogtársaim!
Már egy hónapja kinéztem ezt a receptet, és tegnap nagy lelkesen megvásároltam a hozzávalókat (szárított rókagombát nem találtam, sajnos, de remélem a szárított erdei gomba keverék is megteszi)
Mivel kezdő hobbifőzőcskéző vagyok, kicsit aggódom, hogy nem fogom eltalálni, mennyit tegyek bele a fűszerekből..Köröülbelül mennyi tárkonyt és mennyi zöldborsot tegyek bele?
Hol lehet egyébként Budapesten szárított rókagombát kapni?

erős ildikó írta...

Kedves Jucó!
Ne haragudj, de két éves bejegyzésnél már nemigen szoktam visszanézni a hozzászólásokat. Így, ha kérdeznél, inkább e-mailben tedd (oldalsávon mindig találsz elérhetőséget), de gondolom, májusi kérdésed már nem aktuális...