2010. január 16., szombat

"Menjünk a moziba be"

Azt hiszem, akármeddig rágódom is ezen a körkérdésen (melyet Ottistól, Makkától, Felhőlánytól is megkaptam), úgyis ki fog maradni több olyan film is, ami számomra meghatározó (vagy az volt), de most nem jut eszembe. Így csak egy "olyan-amilyen" listával szolgálhatok. De az is igaz, sosem voltam nagy mozijáró, és itthon is ritkán nézek meg valamit. Pontosabban kell valami, amiért kíváncsi leszek egy filmre. Ilyen volt a napokban a Dorian Gray.

Alapvető dolog például számomra, hogy nem szeretem a 90 percnél hosszabb alkotásokat, utána már fárasztani kezd bármi. Mégis van két "maratoni" film, aminek minden perce leköt.
A Kísértetház hangulata különleges, elég hosszú film, de kell is ennyi idő, hogy ábrázolni lehessen a a szereplők személyiségének változását.

Már sokszor láttam, de még mindig nagy hatással van rám a Schindler listája c. film, sokszor leírtam, most is elmondom, hogy nem a témája miatt. Hanem ahogy megcsinálták. A rendezés, a színészek, a zene - nem tudok belekötni, úgy jó, ahogy van. Hallgassátok ezt a hegedűszólót!

Juliette Binoche filmjeit is szívesen nézem, nagyon érdekes például a Damage (sajnos nem emlékszem, mi volt magyarul a címe), de nem éppen szórakoztató film.

Próbáltam gasztroblogger szemszögből is megközelíteni a dolgot, de filmek nem, legfeljebb sorozatok (pl. Kapa, kasza, fakanál) jutnak eszembe, s persze a gombócos párbeszéd a Tanú c. film végén, ami már szerepelt itt a blogon.

S íme az a bizonyos listaféle (elég vegyes, szó ami szó):
Legényanya / Tanú / Kísértetház /Az utazás / Rasputin / Isten hozta, őrnagy úr! / Szomorú vasárnap / Schindler listája / Üvöltő szelek / Üvegtigris / Hófehér / Macskafogó / A Grönholm-módszer / Indul a bakterház / Sose halunk meg / Eldorado / Keresztapa-trilógia / Hyppolit (eredeti változatban) (és itt jönnének azok, amik nem jutnak eszembe...)

8 megjegyzés:

Felhőlány írta...

De nagyon jó a listád! :) Köszönöm, hogy válaszoltál! Szép estét Neked! :))

Piszke írta...

A Kísértetház az általam ismert egyetlen olyan film, ami majdnem olyan jó, mint a regény, amiből készült...

Ottis írta...

Éppen tegnap este néztem meg a Damage (Végzet címet visel a film magyarul)Én is szeretem J.B.-t és a film is jó!
Jó a listád és köszi!!

Makka írta...

A Végzet című nekem is nagyon tetszett.
Érdekes a hosszú filmekkel kapcsolatos averziód.:) Sajnos nekem Steven Speilberggel szemben vannak averzióim, a Mesterséges értelemmel végleg betette a kaput. Azon a filmen halálosan fel voltam háborodva. Na, az tényleg hosszú volt, azt hittem, összepisilem magam ott helyben a moziban, egyszerűen nem akart vége lenni.
A Kísértetház szintén a szerettetek közé tartozik a Tanúval, az Őrnaggyal, a Bakterházzal együtt.
Raszputyinról én egyszer egy orosz filmet láttam, két részes, szerintem nagyon jó volt. Mondjuk, annak az embernek a története mindeképpen filmre való.
Az Üvöltő szeleket meg tegnap sajnos későn kaptam el a Dunán, már a jó fele lement. De legalább most elolvasom majd újra.:)

A levelaid a spamben voltak.:( De legalább megvannak.:)

erős ildikó írta...

Ez érdekes, mert én sem rajongok a Spielberg filmekért, de ez az egy kivétel, mindig meg is döbbenek rajta, hogyhogy ő csinálta, annyira eltér a többi filmjétől (s megint nem a téma miatt mondom.)

Chef Viki írta...

Huh, a Végzet... Pedig még elég zöld voltam, amikor láttam, de teljesen fejbe kólintott.

Renata Kalman írta...

Fősulis koromban láttam a Kísértetházat és a Schindlert is.
A hegedűszóló tényleg nagyon szép.

kormic írta...

Szia!

Nagyon szeretem a receptjeidet, most is épp böngésztem, és rábukkantam erre a filmes témára. Tetszenek, amiket írtál, Juliette Binoche nálam is favorit, a Pont Neuf szerelmesei és a Három színből a Kék főleg...

Gasztro-filmekből van itthon pár, elég vegyes a téma és a kidolgozottság, de van jó pár, amiket ezért-azért szeretek:
- Babette lakomája
- Szeress Mexikóban
- Maffia az étteremben
- Bella Marta
- Tortillaleves
- Szakácspárbaj
- Felix és Rose (csak érintőlegesen gasztro, J. B. és Jean Reno :))

Üdv,
Ildi