2010. december 25., szombat

Könnyű citrushab gránátalmával

Van valami, mely változatlan -
Mindennek lényege ez a változatlan -

(Weöres Sándor)


Tudom, előbb kellett volna. Még jóval az ünnep előtt sütni-főzni, recepteket és gondolatokat adni az ide látogatóknak. De nem ment. Próbáltunk ehelyett valami karácsonyfélét összehozni Apunak, mert az ünnep - úgy tűnik - mégiscsak elsősorban a gyerekeké és az időseké. Töprengtünk ajándékokon, ami valóban ajándék és nem csak szükséglet, s persze az egyik legfontosabbat - a társaságot - idén nem sikerült összehozni. Erre számíthattunk. Karácsonyoztunk hát hármasban, a többi meg a jövő titka.
Én azonban Tőletek, vagyis az olvasóktól is kaptam egy igazi ajándékot: ha írtam, ha nem, Ti jöttetek, keresgéltetek, elkészítettétek a régi receptjeimet, választottatok innen gasztroajándékot. Köszönöm.

ÖRÖMTELI ÜNNEPEKET
ÉS ÁLDOTT, NAPFÉNYES ÚJ ESZTENDŐT KÍVÁNUNK!

napmátka - hanczur - apu

Könnyű citrushab gránátalmával
Karácsony táján szoktam szakítani azzal a hagyománnyal, hogy kizárólag hazai alapanyagokból főzzek. Ilyenkor előkerülnek a déli gyümölcsök, a kókusz, és a különlegesebb fűszerek. Idén először vettem gránátalmát - ami egyébként Magyarországon is megterem.
Párom szerint nem túl gazdaságos gyümölcs, viszont az íze nagyon hasonlít a ribizlire. Én is észrevettem a hasonlóságot, a magok küllemében is.
A bontatlan gyümölcs pedig a karácsonyi díszek formáját idézi fel számomra, így került az ünnepi asztalra is.

Hozzávalók: 40dkg megtisztított, feldarabolt és lecsöpögtetett citrusféle (grapefruit, narancs, mandarin, citrom), 2 tojásfehérje, méz ízlés szerint, gránátalmamagok

Elkészítés
: a gyümölcsöket azért kell lecsöpögtetni egy szitában, hogy a folyadéktartalmuk kissé csökkenjen, és így a tojásfehérjével habbá tudjuk verni. A visszamaradó gyümölcslevet készítés közben elkortyolgathatjuk. Tehát a gyümölcsöt két tojásfehérjével és ízlés szerint mézzel habbá verjük, majd a hűtőben/mélyhűtőben kissé behűtjük, attól függően, hogy milyen állagot szeretnénk, illetve mikor fogjuk tálalni. (Nekem most nem volt sok időm hűteni.) Gránátalmamagokkal díszítve tálaljuk, lehetőség szerint a citrusfélék héjában.

Tej-, cukor- és lisztmentes édesség.

5 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Egyáltalán nem "kellett volna", bár csodás ez a hab. Boldog karácsonyt, ami még megmaradt belőle!

Ciripbogár írta...

Nektek is nagyon boldog ünnepeket!

Csodás ez a hab, a gránátalma a szimbolikában pedig jelképezi Isten felénk hajló szeretetét.

kisrumpf írta...

Remek, nehéz karácsonyi süti helyett lesz mit adnom az uram elé :-)

Boldog Új Évet! Szívből kívánom a lehető legjobbakat.

szepyke írta...

Boldog új évet kívánok szeretetben, békességben!

Ritmus írta...

Kedves Napmátka, Boldog Új Évet kívánok én is!!!