2011. augusztus 8., hétfő

Úton és itthon

Augusztus első hetét hosszas készülődés után aktív pihenéssel tölthettük, testvérem vigyázott Apura és fáradhatatlanul vitte hosszú sétákra. Mi pedig felkerekedtünk és elautóztunk Miskolcra, párom anyukájához és Laci bácsihoz. Ez volt a kiinduló bázis, ahonnan hosszabb-rövidebb utakat tettünk országon belül és túl. Meglátogattuk természetesen a Nomádportát is. Párom ott is maradt egyelőre, a házon vannak javítanivalók.
A fényképezőgép is nála maradt, csak az elkészült fotókat hoztam haza. Így fényképezni mostanában nem fogok, helyette az utazásunk pillanatait szeretném megosztani az Olvasóimmal a közeljövőben. Ezek a pillanatok azonban néha-néha gasztrovonatkozással is bírnak, úgy hiszem.

Megpróbálok majd időrendben haladni. Kiindulásképpen le is írom mindjárt, mikor merre jártunk. A későbbi bejegyzésben pedig jöhetnek a fotók és a részletesebb élménybeszámoló.

júl. 30. szombat - érkezés Miskolcra koradélután
júl. 31. vasárnap - egy nap Komjátiban, a Nomádportán
aug. 1. hétfő - Pingyom
aug. 2. kedd - Miskolc (Szinva, belváros, Avas)
aug. 3. szerda - Komjáti - Tornanádaska - Torna - Tornai vár (Szlovákia) bicajjal
aug. 4. csütörtök -Miskolc - piacozás a Búza téren
aug. 5. péntek - Csanyik bicajjal
aug. 6. szombat - Zsarnai ócskapiac, Kisgergely cukrászda
aug. 7. vasárnap - hazaút vonattal

babette írta...

Tornai vár, Kisgergely cukrászda, Zsarnai piac....nagyon ismerős, mert itt lakom Borsodban...végre valaki, aki nem az ország másik végéről ír:))))Gratulálok az igényes blogodhoz, szeretlek olvasgatni:)))

MJ írta...

Nahát! Kicsit elkerültük egymást. Mi július 19-én másztuk meg Torna várát, majd sétáltunk egy jót a Szádelői-völgyben. Egy hétre szálltunk meg Perkupán. Nekünk onnét volt a kiinduló pont.

@ barbette
köszönöm!

@ MJ
Azt hiszem, akkortájt volt a Gömör-Tornai fesztivál is, amikor Ti mentetek, vagy legalább is olyankor szokott lenni, sok programmal. Szádelőt pár éve megmásztuk, csodálatos a kilátás Magyarország felé (is). Perkupa nekünk "csak" útba esik jövet-menet.

erős ildikó írta...

Ámbátor volt már, hogy megálltunk egy fagylaltra Perkupán. Ja, és azt a szép kis templomot is megnéztük. Vagy Szalonnán fagyiztunk? Nem is tudom.

Notburga írta...

Valóban szép lehetett ez a pár nap... Annyi néznivaló van Magyarországon. Mi szeptember elején készülünk a nyugati felét beberangolni...

erős ildikó írta...

Jó utat, jó időt és szép élményeket Nektek!

Hanczur írta...

Szalonnán ettük a fagyit. Csak a szalonna-fagyi kontraszt miatt maradt a fejemben. :-)

MJ írta...

Szalonnán gyönyörű az a fatemplom. A fagyit nem tudom. :) A templomról lesz kép, "miháncs" oda érek. :))