2015. szeptember 3., csütörtök

Rózsakert - őszelő

Rosa Chippendale / Duchess of Cornwall - Fényképek: Erős Ildikó © napmátka tűzhely
Majd egy éve, hogy ígéretet tettem rá: szépen lassan bemutatom kertem (és teraszom) rózsáit, de mindeddig inkább csak képalbumokat töltöttem fel különböző közösségi oldalakra - egyszerűen mert az időből ennyire futotta. Most azonban nekikezdek egy olyan virággal, mely illata, színe, gazdag virágzása és formája okán is sokak csodálatát kivívta - azt hiszem joggal.
Idén a harmadik nagyobb virágzását éli, az első májusban, a következő júliusban volt, s most ismét tele van bimbókkal, illetve már kinyílt virágokkal.

Színe alapvetően barackvirág, de lazacrózsaszín, illetve időnként narancs, sárgás, halványrózsaszín árnyalatok is jellemzik. Jó látni, hogy az egyes tónusok nem csupán a bimbótól a teljesen kinyílt virágig változnak, de az időjárástól, az évszaktól, a kert klímájától függően is.
Én most kifejezetten szeptemberi képeket választottam, de egészen más, csodálatos színvilágú képek születtek ugyanerről a virágról májusban, talán egy tavaszi bejegyzésben azok közül is válogatok.

És akkor jöjjenek a korántsem száraz adatok a növényről:

Név: Rosa Chippendale / Duchess of Cornwall / Music Hall / Ali Mau
Nemesítő: Rosen Tantau 2005
Szín: barack / lazacrózsaszín
Virág átmérője: 8-10 cm 
Levélzet: fényes, középzöld
Illat: közepesen erős, édes-gyümölcsös
Csoport: nosztalgia-teahibrid
Fagytűrés: 6b-9b zóna

Megjegyzések: mivel ezt a rózsát a teraszra szántam, fontos szempont volt - több másik mellett - hogy alkalmas legyen cserépben való nevelésre. A kb. 180-190 cm magas, kúp alakban (cone) nevelt növényt egy háromágú pergola támasztja, és az egyik oszlopunk mellé helyeztem el, amihez szintén rögzítettem. Idén ez bevált: a nagyobb viharok idején sem kellett eltávolítanom vagy védettebb helyre tennem.
Permeteznem viszont kellett, illetve kétszer kapott szilárd rózsatápot és friss földet, néhányszor pedig folyékony tápszert.

2 megjegyzés:

Hanczur írta...

Most végre az eső rádegít. Nem kell locsolni!

Anikó írta...

Ildikó ez valami csodálatosan szép rózsa, imádom ezt a színt amiben pompázik, a rózsák a nagyon-nagy kedvenceim, minden színben és minden formában, de kár, hogy az illatát nem érezhetem a képen keresztül.