2008. augusztus 9., szombat

Rumos szilvás csokoládéfagylalt


Hozzánk is beköszöntött a házi, főzött fagylalt igénye, s mivel még mindig van pár szem szilva a komjáti gyűjtésből, összeházasítottam csokoládéval és rummal. Annyira megérte a fáradtságot, hogy biztosan lesz ismétlés belőle még idén nyáron annak ellenére, hogy máskülönben nem lennénk nagy fagylaltrajongók. (Persze lehet, hogy ezt a párom másképp látja...)
Hozzávalók:
10 dkg jó minőségű étcsokoládé
3 tojássárgája
3 ek cukor
5 dkg vaj
250 ml tejszín
100 ml tej
kb. 20 dkg szilva
3 ek rum
(esetleg néhány szem dió)
Az étcsokoládét és a vajat egy mélyebb tűzálló tálban vízgőz fölött megolvasztottam, majd egyenként, óvatosan belekevertem a tojássárgákat. Hozzáadtam a tejet, a cukrot és 1,5 ek rumot, és félrehúztam a tűzről. A tejszínt habbá vertem, majd a már kihűlt alaphoz adtam. A fagylaltot mélyhűtőbe tettem, majd félóránként (összesen 4-szer) robotgéppel összekevertem. Közben a szilvákat kimagoztam, kisebb darabokra vágtam és 1,5 ek rummal összeforgattam. Ezt követően a hűtőben pihent tálalásig.
A kész fagylaltot kissé elkevertem a rumos szilvával és némi tört dió került még rá.

Nincsenek megjegyzések: