2008. augusztus 15., péntek

Szőlős-paradicsomos bőségtál


Tegnap párom megjegyezte, hogy csak a női logika képes olyan bámulatos elhatározásra, hogy ebben a hőségben még főzőcskézik, melegít valamit. Pedig csak a megmaradt bablevest melegítettem kissé át ebédre, mert azt ugye nem lehet hidegen az asztalra adni. Illetve van olyan bableves amit lehet, ezt nem. Mindegy, akkor elhatároztam, hogy ma nem kap meleget, helyette valamilyen saláta-szerű dologgal állok elő, amivel talán ő is jóllakik. Tejalapú gyümölcslevesek sajnos kizárva, mert a pollenallergiája idején csak olaj lenne a tűzre. (Meglepően visszaesett egyébként a fogyasztása - fordítottan arányos a kinti hőmérséklettel...)
Nos, el is képzeltem, mi mindent fogok majd bevásárolni a különböző salátákhoz, amikor ma reggel igen bosszantó meglepetésre ébredtünk. Szomszédunk - aki épp a lakását újítja fel, és egyébként teljesen baráti a viszony - olyan módon torlaszolta el a kerítés egy részét óvatlanul sittel, hogy a kerekeken guruló nagykaput lehetetlenség kinyitni. Vagyis kocsival nem megyünk... Hú, ez azért különösen jó, mert kinéztünk egy akciós fűnyírót, amit meg kellene venni, ha nem viszik el az orrunk elől. Persze maradt a bicikli, és a bevásárlólista ennek megfelelő alapos szűkítése. Párom szerint mindent el lehet hozni biciklin, és ennek megfelelően megvettük a fűnyírót, amit persze csak tolva lehetett hazaegyensúlyozni az ő kerékpárján. Most éppen - a legnagyobb melegben - lelkesen tologatja a kertben. Én meg csináltam neki ennivalót, mert előbb-utóbb a nap folyamán azért mégiscsak megéhezik, és indul a hűtőnyitogatás...
Tehát a salátánk hozzávalói (személyenként):
néhány levél tölgy- és jégsaláta
4-5 szem koktélparadicsom
pár szem szőlő
fél citrom
1 főtt tojás
100 g sós vízben főtt fehérbab (az ötletért köszönet Mammának!)
kaliforniai paprika
1 szelet piritott kenyér fokhagymával, vajjal megkenve
néhány szelet pulykakolbász, baromfimortadella
egy szelet füstölt fehérpecsenye
(A salátára nem csináltam külön öntetet az ízek gazdasága miatt, csak egy kevés citrommal locsoltam meg, ezután került rá a többi hozzávaló.)

Nincsenek megjegyzések: