2008. szeptember 7., vasárnap

Citromos sült krumpli kicsit másképp



A dolog úgy kezdődött, hogy páromtól (nemsokára saját születésnapja lévén) kaptam egy kis terrakotta sütőtálat (merthogy mindig megnézegetem ezeket az üzletekben). A tál azonban csakugyan kicsinyke, ezért elgondolkodtam rajta, mit is készíthetnék benne kettőnknek. Valami felfújton vagy süteményfélén járt az eszem, de nálam az eszközök mindig kivárják az ihletet, így a beavatás nem volt olyan sürgős. Aztán ma eszembe jutott egy nem is olyan különleges, mégsem szokványos recept, amit egy görög szakácskönyvben láttam. Attól más a számomra megszokottól, hogy én általában először főzöm, aztán sütöm a krumplit, vagy - ha mindkét folyamat a sütőben történik - akkor az elején lefóliázom az ételt. Ez esetben azonban nincs szükség takarásra, viszont néhány órára igen. Megéri. A receptet egy kicsit magyarosítottam, de azért jelzem majd, hogy miben tértem el az eredetitől.
Tehát: kb. háromnegyed kiló krumplit megpucoltam és hasábokra vágtam. Egy vöröshagymágymát is tettem hozzá hat cikkre szelve. Jól leöblítettem, majd sóval, petrezselyemmel, őrölt zöldborssal, kevés citromlével és 2 evőkanál szőlőmagolajjal összeforgattam a sütőtálban. Ezt követően annyi vizet öntöttem rá, hogy a burgonyát éppen ellepje. 200 fokon sütögettem addig, míg az összes víz el nem forrt róla (ez azért eltartott egy darabig). Közben időnként óvatosan alulra forgattam a kilógó, erősen pirosas részeket. Amikor már elfogyott alóla a folyadék, még 2 evőkanál szőlőmagolajjal átkentem és tovább pirítottam.
(Az eredeti receptben olivaolaj szerepel, a fűszerek közül csak só és szurokfű. Hagyma ott nem kerül az ételbe. 2 egész citrom levét felhasználják, tehát még intenzívebb a citromos íz.)
Köretnek is finom, de önmagában - a most amúgy is kihagyhatatlan kovászos uborkával - még inkább.

Nincsenek megjegyzések: