2008. szeptember 4., csütörtök

Húsos rakott tészta


Az ősz már biztosan ott lehet a levegőben, mert a szeptember beköszöntével párom étvágya is meglepő módon visszatért - a meleg ellenére. Így ma már a tárkonyos zöldbableves után másodiknak ezt a kiadós fogást csináltam. Gyakran eszünk rakott meg sült tésztákat, mert egyrészt szeretjük, másrészt könnyebb így a húsigényt kielégíteni. Párom édesanyja ugyan kilószámra gyártja a rántott és sülthúsokat, amit aztán párom jobbára köret nélkül tüntet el, ha Miskolcon vagyunk. Erre én azonban nem vagyok hajlandó, és valószínűleg anyagilag sem bírnánk. Ezért a hús nálam általában belekerül valami olyan ételbe, ahol kisebb mennyiségben is jobban hasznosul, mintha önmagában falnánk fel.
Ilyen étel ez a rakott húsos tészta is, amihez fél kiló kockatésztát főztem ki. Felét egy nagyobb, kivajazott tepsi aljára terítettem, majd megszórtam a következő hozzávalók felével:
35 dkg baromfipárizsi + 15 dkg füstölt tarja + 3 főtt tojás ledarálva.
Erre 5 dkg vajat morzsoltam és 5 dkg reszelt sajttal megszórtam. Következett a tészta másik fele, rá a húsos-tojásos keverék másik fele, majd ismét 5 dkg vaj és 5 dkg sajt.
A sütőben kb. fél óra alatt összesütöttem, amíg a tésztaszélek kissé ropogóssá váltak. Friss tejföl és petrezselyem járt még hozzá.

Nincsenek megjegyzések: