2008. augusztus 31., vasárnap

Citromfüves vaníliatorta


Azt hittem, nem lesz több bejegyzés már augusztusban, a csatornánk munkálatai és más elfoglaltságaim miatt. Főzni főztem ugyan, de olyan hagyományos, posztra talán kevéssé érdemes dolgokat, mint szilvásgombóc (saját termésű komjáti szilvából!), kelfőzelék, meg ilyenek. További szilvaságok, sütemények.
Azután tegnap mégiscsak úgy gondoltam, hogy csak össze kellene ütni egy tortát Marika néninek, aki ma 80 esztendős, és társasházunk legidősebb lakója. Így estefelé elkészült a torta tésztája, ami nem piskóta (a sok tojás és az állaga miatt nem szeretem a piskótatésztát), hanem egy vajas kevert tészta. Ma már szépen három felé lehetett szelni, főztem bele egy vaníliakrémet kevés citrommal, végül megtöltöttem, és őszibarackkal, citromfűvel díszítettem. Bízom benne, hogy örül majd neki, most még a hűtőben pihen a mű...
Hozzávalók a tortához:
20 dkg vaj, 15 dkg cukor, 20 dkg liszt, 5 tojás, 2 ek rum
a krémhez:
2 dkg liszt, 2 dl tej, 10 dkg vaj, 1 vaníliarúd, 10 dkg cukor (vagy méz), kevés citromlé
A díszítéshez:
2 nagyobb őszibarack, süteménymorzsa, friss citromfű
A tortához a hozzávalókat összekevertem robotgéppel a tojások fehérjéjének kivételével, amit külön habbá vertem, és csak a végén adtam hozzá a tésztához. Előmelegített sütőben, kivajazott, lisztezett tortaformában kb. 35 percet sütöttem. Másnap szeleteltem csak fel, és töltöttem meg. A krémhez a lisztet a tejjel hidegen csomómentesre kevertem, majd sűrűre főztem. Közben hozzáadtam a vaníliarúd kikapart belsejét, s a végén pár csepp citromlevet. Még melegen beletettem a cukrot, majd - miután kihűlt - a vajjal kikevertem.

Nincsenek megjegyzések: