2008. december 1., hétfő

Citromtorta körtével, mandarinnal



A krém alapját az a régi recept adja, amely Anyu kézirásos receptkönyvében lapul. Persze azóta némileg alakítottam rajta. De ma is szeretem a nem túl édes, főzött krémeket, és a citrom íze, illata is elvarázsol. Omlós tésztát is régen sütöttem már, így most ez következett.
A tészta: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 10 dkg cukor, 1 citrom héja
Gyúrás, nyújtás után formába fektettem, és a tésztát két Alexander körte apróra vágott húsával súlyoztam le. Megszórtam citromfűvel és 200 C fokon 20 percig sütöttem.
A krém: 3 dkg lisztet 3 dl teljes tejjel simára kevertem, majd főzés közben besűrítettem. 1 citrom héja és leve került bele, majd a tűzről lehúzva még 6 dkg cukor és 15 dkg vaj.
A simára kevert krémet a közben megsült tésztára öntöttem, mandarindarabokkal és citromhéjjal díszítettem.
(Tipp: az omlós tésztát természetesen lehet teljes kiörlésű lisztből is készíteni.)

Nincsenek megjegyzések: