2009. január 8., csütörtök

Zöldfűszeres mártogató


Tegnap már emlegettem, milyen jó lehet egy petrezselymes mártogató a kisült fűszeres párnákhoz. Ma készítettem egyet, de végül más nevet kapott az összetevők okán. Mellőztem ezúttal a tejtermékeket, de aki szereti, tehet hozzá egy kis kefírt. Az íze a citrom és a fokhagyma okán is nagyon intenzív.
A következő hozzávalókat turmixoltam össze: 2 csokor petrezselyem, 1kk lestyán, 1kk metélőhagyma, 1kk bazsalikom, 1 egész meghámozott (és kimagozott) citrom, 4 gerezd fokhagyma, 1dl szőlőmagolaj. Utána tettem bele még frissen őrölt zöldborsot és egy csipetnyi sót. Fogyasztásig a hűtőbe került.

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Huh, ez a kép aztán profi lett, magért beszél!
Levana

Névtelen írta...

Bocsi, természetesen "magáért".L

Renata Kalman írta...

Szia Napmátka!
Most csak futtában jöttem, hoztam egy kérdést, ha van kedved leírni, szívesen olvasom:

http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2009/01/lt-tudatos-konyha-olvas-2008.html

duende írta...

Gyönyörű a fotó, Napmátka! És a mártogató is tuttira finom, a zöldfűszerek varázslatosan ínycsiklandók tudnak lenni. Nagyon gusztusos... hozok egy mindjárt egy darabka pirítóst... :-)

Névtelen írta...

Nekem is nagyon tetszik a fotó! Mi ennél sokkal egyszerűbb változatot szoktunk nyaranta a roston sült halra kenegetni: rengeteg petrezselyem, citromlé, fokhagyma, olaj.

erős ildikó írta...

Kedves
Levana: köszönöm, kicsit a fényt keveseltem.
Renáta: kis türelmet kérek, amint hozzájutok.
Duende: tényleg, piritósra is! Lehet, hogy holnap reggel azt eszem?
Ági: tulajdonképpen ez is szinte ugyanaz, nekem is a petrezselyem a legfontosabb a "zöldek" közül. A többit csak úgy hozzátettem.