2009. április 16., csütörtök

Közvéleménykutatás pünkösdig

Kedves Olvasóim! Többen felvetettétek, hogy a blogom színvilága sötét, nehezen olvasható. Mások pedig éppen azt jelezték, hogy tetszik nekik, ne változtassak rajta. Én magam a saját képernyőmön kellemesnek találom, pedig nincs maximumra állítva a fényerő. Azonban kíváncsi vagyok a Ti véleményetekre. Ezért - ígéretemnek megfelelően - az új, pünkösdig tartó közvélemény-kutatás során arról faggatom látogatóimat, hogy kinek mennyire tetszenek a jelenlegi színek, illetve okoz-e gondot az olvasás. Én úgy látom, elég nehéz a nagyon színes, tarka képekhez olyan semleges hátteret és betűszínt találni, amely nem világít annyira, mint a fehér, mégis kiemeli a fotókat. Gyerekkoromban a kapható fényképalbumok lapjai feketék voltak, erre ragasztgattuk fotósarokkal a képeket. Ma már 95%-ban fehér lapos albumokat találok a boltokban, feketét alig-alig. Nekem a sötét háttér előnyösebbnek tűnik, de lehet, hogy másoknak nem. A kérdést és a bejelölhető válaszokat megint az oldalsávon találjátok. Előre is köszönöm a segítségeteket, magam is kíváncsi vagyok a válaszok megoszlására.

(Akit esetleg érdekel, de lemaradt az előző közvélemény-kutatás témáinak eredményeiről, itt találhatja az erre vonatkozó bejegyzést.)

17 megjegyzés:

Vesta írta...

Szerintem a fotóid remekül mutatnak a sötét oldalon, de olvasni azt hiszem sötét betűket, sötét alapon valóban nem olyan jó a szemnek, mint fehéren a feketét.Szóval nekem félig tökéletes, félig kevésbé, és nem tudom, így hova ikszeljek :)
Az orgonád már gyönyörű!

harmony írta...

nekem tetszik ez a háttér, de a betűszín valóban lehetne "világosabb", jobban látható. De szerintem ha neked így tetszik, akkor maradjon ilyen:)

Palócprovence írta...

Csak ismételni tudom az előttem szólókat. Így nagyon harmonikus a látvány, bár tényleg kicsit nehezen olvasható. Én ezt úgy küszöbölöm ki, hogy kicsit közelebb hajolok a monitorhoz.:) Szerintem, a legfontosabb, hogy Neked tetszik-e? Mi megoldjuk az olvasását, ne aggódj! :)

szmari írta...

Szia! Egy, a háttérben csendesen olvasgató vagyok :-),de ha nem haragszol én is leírnám a tapasztalatomat. Szerintem jó a háttér,szép... a betűszín is,csak könnyebb lenne olvasni, ha a receptek nem lennének "beolvasztva" a szövegbe. Nehéz folyamatában olvasni, ugyanakkor a hozzávalókra, a menyiségekre, az elkészítés menetére figyelni.(Ha valakit a recept érdekel, gyakorlatilag nem könnyű kihámozni a lényeget. Azért írom így,mert "csak" olvasni is jó receptgyűjtés nélkül.) Tudom, hogy a blogolás sok időt igényel, és tulajdonképpen az ötlet is, jó, hogy nem a hagyomásnyos, hozzávalók,.. stb. szerint írsz,de, ha maradnak a színek biztos sokan örülnének bejegyzések végén legalább egy zárójeles "összefoglalónak" az adott receptről.
Remélem nem voltam túl kacifántos, és érthető, hogy mire gondolok.
Sok sikert a továbbiakhoz!

Ági, aki főz írta...

AZ első 3 hozzászólóval értek egyet.

erős ildikó írta...

Köszönöm a véleményeteket!

Ami a receptek elkülönítésére, kiemelésére vonatkozik, az utóbbi időben már én is gondoltam rá, egy ideje igyekszem ezt a részt dőlt betűvel külön szedni. De ez még kevés, hiszen a hozzávalókat, mennyiségeket így sem mindig gyűjtöm ki a recept elejére, ami megnehezíti azok dolgát, akik el akarják készíteni az adott ételt. Tehát erre mindenképpen figyelni fogok a jövőben!

trinity írta...

Nekem nincs gondom Nálad az olvasással...De a többség véleménye a lényeges...
Bár sötét-párti vagyok, nálam a fekete háttér ugyebár...Majd én is megkérdezem, okoz -e valakinek gondot!
De volt akinél az átállás nem volt problémamentes!

Makka írta...

A fotóid gyönyörűek és a belbecs is figyelemre méltó. Az az igazság, hogy nagyon "olyannak" kell lennie egy blognak, hogy sötét háttérrel is ovassam - elég kevesen vagytok:) - nekem személy szerint nem tetszik, de ez ízlés kérdése, és számomra nehézséget jelent az olvasása is. Soha nem zargatnék ilyennel senkit, hogy nekem mi a véleményem a blogja külsőségeiről, de miután Te direkt megkérdezted...:)

Nyafkamacska írta...

Nekem tetszik ez a sötét háttér. Valóban nagyon jól kiemeli a képek színeit. Csak éppen a szöveget nehéz olvasni. Pedig érdemes :-)
Lehet, hogy nem is a hátteret kéne megváltoztatni, hanem a betűtípust. Valami vastagabb, robusztusabb betű jobban látszana.

Makka írta...

Még azt szerettem volna, de az előbb lemaradt, hogy a recept-ügyre esetleg van megoldás, csak az egy kis plusz időt venne tőled igénybe. Van egy oldal, www.keyingredient.com, ahol, ha regisztrálsz, egy kis idő múlva "featured blogger"-ré válni, és lehet csinálni minden recepthez kártyát - fel lehet tenni az adott poszthoz, amiből közvetlenül lehet nyomtatni az érdeklődőnek, vagy akár elmenteni is.
Engem annak idején megkeresett az egyik lány, aki csinálja ezt az oldalt, igaz, az angol blogom miatt, én így jutottam el hozzájuk.

Marcsi írta...

Nekem tetszik ez a színvilág, mert a képek tényleg jól mutatnak rajta és elegáns hatású. A betűk színét lenne érdemes megváltoztatni kicsit világosabbra. Ja, a receptek leírását én is szívesebben olvasom kiemelve :)
Marcsi

Főz és fecseg írta...

Nagyon szép a blogod, nekem tetszik!:)Tényleg nem könnyű olvasni, viszont a vékony betű elegáns.Trinity blogján a vastag betűk jobban olvashatók, de hát a változatosság gyönyörködtet!

lúdanyó írta...

Én is szeretem az oldalad szineit, lól illik a hangulata a képeidhez, verseidhez. Tényleg nehezebben lehet olvasni ezt a betűszint, de nem lehetetlen. Jó ötlet szerintem amit szmari írt, hogy az írásod végén foglald össze a receptet, persze kívülről tanácsokat adni könnyű :)

lorien írta...

Örülök, hogy felmerült a kérdés. Szerintem nem szerencsés, ha egy oldalon a dizájn uralkodik a tartalom felett, pont fordítva kell. A sötét alapon világos szöveg soha nem lesz jól olvasható, az emberi szem nem így működik. Akkor tud fáradság nélkül könnyen olvasni, ha nagy a kontraszt a háttér és a betűszín között. Viszont ha sötét a háttér, akkor a betűnek világosnak kell lennie, ez pedig nincs összhangban a szintén világos külső környezettel, zért jobban terheli a szemet. /A filmeken a fehér felirat a sötét moziban szintén összhangban van a környezettel./ Nézd meg a nagy portálokat, kivétel nélkül mindenütt világos alapon sötét a szöveg. Nem véletlenül, profi dizájnerek hadát alkalmaznak erre a célra, rengeteg pénzt és energiát fordítanak arra, hogy olyan legyen a megjelenésük, ami leginkább megfelel az olvasónak.

Méhn Niki írta...

Szia!

Szerintem nagyon nehezen olvasható, ráadásul nekem olyan komor hatást is kölcsönöz az egészhez. Nekem a fehér háttér tisztább és légiesebb hatást kölcsönöz a képekhez és sokkal felszabadultabb nézegetni. De ez az én véleményem, én azt mondom, ha neked ez tetszik, akkor tartsd meg ezt. :)

Üdv, Niki

Hoyacarnosa írta...

Az én szememre nagyon nyugtatóan hatnak a blogod színei. Mindig is szerettem ide jönni és őszintén szólva ez az egyik legfontosabb szempont.
Sajnos az enyémről ezt nem lehet elmondani.

Renata Kalman írta...

Nekem a stílus Hozzáad passzol, ezért nem gondolkodtam el még rajta, hogy mit miként változtatni... Szerintem majd ahogy jónak látod.

Az orgona, most látom!! :)
(pár napig nem voltam erre), ezek szerint egyre járt a gondolatunk, vagyis látatlanban követtelek :)