2008. július 23., szerda

Koromfekete zölddió - Nomádkonyha 7.



15 nap elteltével és a soron következő fázisok (szurkálás, áztatás, fűszeres szirupban történő többszöri főzés) után így néz ki a zölddió-projektem, elvileg kész. Kíváncsi leszek, milyen íze lesz egy jó hónap múlva. Tapasztalatom annyi idáig, hogy valószínűleg még zsengébb dióból kell készíteni, bár az enyémek magháza sem volt kemény, és az általam fellelt receptváltozatok is július-augusztusra helyezik az elkészítését. A már korábban ismertetett ázatatás egyébként más elfoglaltságunk miatt végülis 12 napig tartott (a keserű íz tényleg jól kiázott), majd fahéjdarabokkal és szegfűszeggel, valamint 40 dkg cukorral 35 percig főztem a diókat kb. 1 liter vizben. 3 nappal később újra felfőztem, a sziruphoz további 60 dkg cukrot tettem és még 10 percig főtt. A dió súlya a műveletek kezdetén 80 dkg volt. A folyadékot és a szirup mennyiségét is úgy méreteztem, hogy a diókat egy 1700 ml-es befőttesüvegben szépen ellepje. Nem diétás és főleg nem cukorszegény projekt, de ezt is kipróbáltuk.

Nincsenek megjegyzések: