2008. július 16., szerda

Ropogós sült saláta a konyhakertből – VKF XVII.



Először is elnézést kérek, ha túl korai a bejegyzésem, de nem biztos, hogy a VKF forduló határideje körül internetközelben leszek. Én jobb szeretem az olajat rásütni, és nem ráönteni a zöldségekre, így készült ez a saláta. Nem párolt és nem sült zöldség, hanem saláta. A hozzávalók nagy része ugyanis nyersen került beforgatásra, csupán a krumplit és a zöldbabot sütöttem kissé elő, mert azokat nyersen nem szeretem. Tehát a recept: az ember reggel kimegy a konyhakertbe és betakarítja, amit elég nagynak lát, és nem sajnál kiszedni. Esetemben:

3 fej vöröshagyma zöldestül
25 dkg újkrumpli
3-4 szál gyöngyhagyma
1 paprika
1 paradicsom
5 szál zsenge sárgarépa
1 maroknyi zöldbab
1 uborka

Mindezt megtisztítja a tengernyi sártól, s nagyjából azonos méretű darabokra vágja. Beszerez hozzá még zöldfűszereket:

1 hatalmas csokor petrezselymet
metélőhagymát
1 fokhagymát
zsenge karalábéleveleket

Ezeket is szíve szerinti méretre vágja. A burgonyát és a zöldbabot kevés kukoricaolajon a petrezselyem felével megsütögeti, pár percre fedő alá zárja. Ha megfelelő, de még ropogós a zöldség, beleszórja a sárgarépadarabokat, ezzel együtt is kevergeti kicsit, majd lehúzza a tűzről. Azon forrón jöhet bele az összes további hozzávaló a fűszerekkel együtt. Átforgatja, hogy azok is átvegyék az olaj melegét. Ha kész,

pár csepp citromlével és
frissen őrölt zöldborssal

fűszerezi. Tehát só nem kerül hozzá. Mióta üzemel az ideiglenes konyhakertem, észrevettem, hogy a frissen szedett zöldségek természetes sótartalma jóval nagyobb (érzésem szerint), mint a boltban vásárolté, s így alig vagy nem is használok sót hozzájuk. A salátát mi maradék sülthússal ettük, de önmagában is laktató.


Nincsenek megjegyzések: