2009. március 2., hétfő

Gazdag gyümölcskenyér dióval


Ez egy olyan nem szép sütemény. Viszont nagyon ízlett mindenkinek a családban, még Apu is evett belőle, pedig ő csak sósat szokott. Ha tojás is lenne benne (de arra nem vágyom mostanában), meg ha hagytuk volna szikkadni, biztosan sokkal szebben lehetett volna szeletelni. Ha pedig pici formákban sütöttem volna, mint legutóbb a szedres-almás teasüteményt, akkor még ezzel sem kellett volna bajlódni. Viszont tele van finom gyümölccsel. A tegnapi VKF-fordulóra is jó lett volna, de nem túl különleges, s oda neveztem mással. Az elkészítése nagyon egyszerű: a folyékony hozzávalókhoz keverjük a szárazakat, végül a gyümölcsöket, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 40 perc alatt megsütjük.
Hozzávalók: 1dl olaj, 1dl tej, 1 nagy narancs leve, 3ek tejföl, 10dkg olvasztott vaj, 3ek zabpehely, 2ek zsemlemorzsa, 5dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 25dkg rétesliszt, 1cs Bourbon vaníliás cukor, 10dkg cukor, késhegynyi fahéj, csipet só, 1 nagy alma héjastúl apróra vágva, 2 marék meggy kimagozva, kisebb darabokra szelve, 2ek mazsola, 8 szem dió bele durvára törve. Ezúttal őzgerinc formában sütöttem.

6 megjegyzés:

duende írta...

Ez nagyon tetszik nekem, pedig nem vagyok gyümölcskenyér rajongó! De ezzel a szederrel... istenien mutatós, és csalógató! Ezt még én is megkóstolnám! :)

erős ildikó írta...

Bocs, hogy javítalak, de ezúttal meggy van benne, a szedres sütimre csak hivatkoztam (mellesleg azzal is remek lenne).
Én sem szeretem különösebben a gyümölcskenyereket, de ennek egészen más az íze, mint amiket kóstoltam, és nem száraz. Persze a puha gyümölcsök nagyon kellenek bele...

duende írta...

A meggyet még jobban szeretem... :)

erős ildikó írta...

Akkor jó! :-)
Szerintem a piros bogyós gyömölcsök annyira feldobják a sütiket!

trinity írta...

És igenis, szép!!!

erős ildikó írta...

Hááát...:-) ha Te mondod!