2009. március 24., kedd

Zöldséges-diós burgonyafelfújt


a vonathoz még időben kiért
ha sejtenéd legalább: miért

elalhatnál a nyöszörgő viharral
nem várnád vissza virradattal

úgy búcsúztál hogy nem is láttad őt
most megállítanád a menekvő időt

ahogy téged vittek könnyűkék egek
az ablakból már nem integetett

(erős ildikó - válaszvers - részlet)

Már sokszor írtam róla, milyen bensőséges viszonyban vagyunk, én és a krumpli. Avagy a krumpli és én. Most azonban csak pár szem volt itthon, ráadásul az elmúlt napokban nem is jártam olyan helyen, ahol legalább a télvégi-tavaszeleji színvonalat megütő normális darabokra tehettem volna szert. Így beosztottam a rendelkezésemre álló készletet, mindenbe csak egy kevés került. Persze ez tarthatatlan állapot, amin rövid időn belül változtatnom kell.
Addig is elkészítettem ebédre ezt az ételt. Levesünk még volt, így második fogásnak szántam, és egy friss salátát kínáltam mellé.
Hozzávalók: 65dkg burgonya, 2 szál sárgarépa, 1 szál fehérrépa, 1 kis fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, újhagyma zöldje, zellerzöld, 1 csokor petrezselyem, 2dkg vaj, 2-3 dkg óvári sajt, 10 szem dióbél durvára törve, 3 púpos ek zsemlemorzsa, 2ek tejszín vagy zöldségalaplé, só, őrölt színesbors, szerecsendió, 2 tojás, a díszítéshez 1 paradicsom.
A krumplit héjában megfőztem, majd megpucoltam és egy keverőtálba került. Villával nagyjából összetörtem, majd hozzáreszeltem a répákat és a hagymafélét és beletettem az apróra vágott zöldfűszereket, valamint az összes hozzávalót a tojások kivételével. A sütőt 180 fokra előmelegítettem. Közben szétválasztottam a tojásokat, a sárgájuk ment a zöldséges masszához, a fehérjét pedig habbá vertem, majd azt is a belekevertem a tésztába. Kis sütőtálakba - ezúttal cseréppoharakba - töltöttem, és paradicsomdarabkákkal díszítve (sajnos aszalt nem volt) 40 perc alatt készre sütöttem. Hat csészével készült.

8 megjegyzés:

duende írta...

Mi krumplimániások... :))

Nagyon guszta! Én is szeretem az ilyen sok zöldséges ételeket. Nagyon jóízűek, izgalmasak. Friss salátával meg... mennyei! :)

erős ildikó írta...

Így van. Viszont - ahogy a legtöbb tojásos étel - szerintem frissen az igazi. Ezért nagyon el kell találni a mennyiséget.

Renata Kalman írta...

mi is krumplisok...:))
elég sok elfogy egy év alatt. ősszel szoktam megvenni a zsákokkal, aztán télen időnként leszedem a csírákat, meg átmozgatom kicsit őket.

erős ildikó írta...

Sajnos nekem ilyen készletezésre semmi helyem nincs itt a fővárosban. Se kamra, se sufni, a konyha is pici, ezért hozok a dióból is mindig csak egy kicsi zsákkal. Tavaly a nomádportán is termett persze krumplink, de még nem annyi, amiből tartalékolni tudtunk volna.

Névtelen írta...

Ez nagyon jó étel.

De ami miatt leginkább itt vagyok, az eleje.
Annyira szép .Nem akarok nagy szavakat használni, engem mindig megérintenek a kezdő soraid.
Könyvben helyük, igazi papíron, könyvespolcra tehetőn. Hogy bármikor elő lehessen venni és veled gondolkodni.

erős ildikó írta...

Kedves Cserke!
Köszönöm. A versek - ahogy sokszor írtam - maradnak egyelőre a kézműves honlapomon (napmatka.hu). Jó helyütt vannak ott, nem is porosodnak, ráadásul bárki bármikor olvashatja őket teljes terjedelmükben anélkül, hogy pénzt adna egy verseskötetért. Jól van ez így...

Hanczur írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Hanczur írta...

Csak süllyedt a kupéban könnyeit nyelve
asszonya várta, s a három szép gyermek
Intsen, vagy kinézzen?... nincs már több erő...
.. nocsak itt előtte de szép szemű kis nő!