2008. július 26., szombat

Húsos csiga - Nomádkonyha 11.



Ezt a süteményt linzertésztából és maradék sülhúsból állítottam össze. Az előzőleg fokhagymás-köményes köntösben sült húst (kb. 40 dkg-ot) ledaráltam volna, ha itt lenne darálom, ehelyett apróra vágtam és villával még pépesre törtem. A linzertésztát pedig ehhez a sós jellegű töltelékhez (egészen) enyhén édesre készítettem: 30 dkg lisztet összegyúrtam 20 dkg vajjal, 1 kk sóval, 5 dkg cukorral. Lisztezett deszkán kinyújtottam, megkentem a töltelékkel, feltekertem, formásra pofoztam, majd a tekercs pihent kicsit a hűtőben. Ezután felszeleteltem, tojással megkentem, és megsütöttem. Szerintem 200 fok lehetett az előmelegített sütőben, és nagyjából 20 percet sült. (Az utóbbi adatokért nem vállalok felelősséget.) Ha jól emlékszem, 22 db csiga lett. Kiadós és gyors – van amikor ez is szempont.


Nincsenek megjegyzések: