2008. július 9., szerda

Savanyú vaj! - Nomádkonyha 1.



Amikor Eszter még májusban savanyú vaj után kutatott, én is érdeklődéssel olvastam a témát és a hozzászólásokat. Akkor még nem sejtettem, hogy ilyen hamar rátalálok, méghozzá a Bódva völgyében. Nyári komjáti háztartásunkhoz ugyanis a faluban próbáljuk beszerezni, amit lehet, főként a tojást és a tejtermékeket. A faluból reggelente több mint egy tucat tehenet hajtanak ki a legelőre. Annak a családnak, amelyiktől mi vásárolunk, csak egy tehene van, viszont az 22 liter tejet ad naponta, így van felesleg. Tőlük vettem vajat is, amely színében és állagában a boltira hasonlít, az íze viszont nagyon más. Savanyú (ahogy párom is megfogalmazta, mit sem sejtve arról, hogy néhány gasztroblogger lázasan kutatott e kincs után). A készítéséről csak annyit tudtam meg, hogy tejfölt használnak hozzá, nemcsak tejszínt. Itt így készül a vaj, illetve ez a vaj. Igyekszem majd ennél pontosabb információra szert tenni. Mindenesetre kellemes meglepetés volt ez az íz, nemcsak kenyérre kentük, hanem már három alkalommal sütöttem kelt meggyes pitét vele. Természetesen a süteményben kevésbé érvényesül a jellegzetes íz, de nagyon finom.
Azt sajnálom csak, hogy beszerzése csak itt a faluban lehetséges (bár biztosan másutt is készül), a helyiek messzebbre nem kereskednek teljesen bio termékeikkel.

1 megjegyzés:

Süle Ildikó írta...

Szia!Van mas lelohelye is a savanyu vajnak? Megvan esetleg a receptje?
Koszonom elore is!!