2008. július 13., vasárnap

Üveggolyók helyett...



Nézzétek el nekem, hogy üveggolyókat nem tudtam fotózni nyári nomádkonyhámban. (Amikor ideutaztunk, még nem tudtam, hogy szükségem lehet rá...) Találtam viszont néhány nyári zöld "golyóbist", ezeket örökítettem meg Nektek. Köszönöm Receptgyűjtőnek a felém küldött gurítást, s most jöjjön a lista:

a - alma (savanykás, nyári, sárga golden)
á - áfonya (és kökény is!)
b - bogrács (nem lehet keveset főzni benne, meg korom is van, mégis jó néha), bors (zöld!), bodza, Budafok (az otthonunk)
c - citromfű (párom fűszernövénye)
cs - csípős (szeretem a csípős ízeket sós és édes kombinációban is)
d - diófa (a kert ajándéka - ha van, rengeteg pénzt megspórolsz), dödölle (függőségek között)
e - egres, eper, erőspaprika
f - fokhagyma (nem sajnálom az ételből), fűszerek, füstölt
g - görögdinnye (a sárga és a hevesi zöldbélű is jöhet, bár egész évben lenne!), gombák (sütve!)
gy - gyümölcs (minden reggelire és amikor még csak kívánom)
h - házi (tudom, mi van benne), hús (az íze vagy egy-egy falat elég nekem az ételbe)
i - italok (ha lehet, alkohol nélkül, néha-néha egy pohár Somlói)
j - jódozatlan (!) só
k - krumpli (minden formában, mindenek előtt és felett, függő vagyok), kenyér (kovásszal vagy élesztővel), köret (dühös vagyok, ha lespórolják, nekem ez a lényeg), kelttészta (gyakran készül), Komjáti (egyelőre ideiglenes, nyári nomádkonyhánk)
m - misz-majsz (reggeli gyümölcsturmixunk, tej nélkül), meggy, mák
n - napfény (enélkül nem létezem, ami a konyhát illeti: aszalok, szárítok, érlelek odakint, és természetesen fotózok, mostanában konyhakertem is van)
o - olaj (főleg kukorica- és szőlőmagolaj, az oliva nem illik vállaltan magyaros konyhámba)
ó - óvári (sajt)
p - petrezselyem ( az én fűszernövényem)
r - rakottas (szinte mindegy mit mivel, csak a sütőben készüljön), receptek (soha nem unom olvasgatni őket), retek (hónapos, apró)
s - sólet (egy igazi finomság a sok közül)
sz - szilveszteri melegszendvics (az egyetlen dolog, amit élvezni tudok az év utolsó napjából, egyik korábbi posztomban részletesen írtam róla)
t - tészta (ha a krumplinál nem derült volna ki, szénhidrátfüggő vagyok), tök (mindegy hogyan), tejtermékek (a vaj kivételével tanácsos mellőznöm), tojás (csak néha kívánom, és a süteményfélékben, palacsintában sem szeretem, ha sok)
ty - tyúkhúsleves (én cérnametélttel szeretem és egy kis csípős paprikával - nem is kell második fogás utána)
u - uborka (ha kovászos, egész évben megenném)
ú - újkrumpli (ezt nem lehet felülmúlni)
ü - üvegek (gyűjtöm a különlegeseket, most éppen két bambist renováltam, csatosból sosem elég)
ű - űz (a vágy, hogy mindig új dolgokat próbáljak ki - a konyhában (!), másutt nem annyira szeretem a meglepetéseket)
v - világkonyha (nem az én világom, bár némelyik kínai és görög fogást szeretem, és persze ötleteket merítek), vaj (sosem margarin)
z - zöldbab (ha igazán zsenge, az egyik kedvenc zöldségem)
zs - zsír (mindent olyan zsiradékban igyekszem elkészíteni, ami illik hozzá, így a magyaros ételektől egy ideje elvből sem tagadom meg a sertés- kacsa- és libazsírt)

Csak ritkán tudok most internetközelbe jutni, így elnézést a késői válaszokért, és ha nem venném észre, kihez gurultak már a golyók. Így tisztelettel kérem a közös játékra (ha még nem volt része benne) Scamorzát, Macit, és Sajtkukacot. Gurulnak a golyók!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Köszi az üveggolyókat, elkaptuk :-)
N.