2008. augusztus 3., vasárnap

Cukkinis-sajtos palacsinta sült szilvával


Már sokszor mondtam, a hús nekem elég mutatóban az ételbe, nem lényegi kérdés, de olykor jólesik egy kis füstölt íz. A palacsinták töltelékébe éppen csak 5 dkg kolozsvári szalonna került, ezért a főbb jegyeit mégiscsak a nyáriasan friss cukkini, kapor és egy kevés sajt adja. A sült gyümölcs ötletét pedig Cserkétől csentem.
Hozzávalók a töltelékhez:
1 közepes cukkini
10 dkg sajt
5 dkg kolozsvári füstölt szalonna
3 ek liszt
5 dkg vaj
só, fehérbors, őrölt szerecsendió, friss kapor
3 dl tej
1 dl víz
A palacsintatésztához (10 db lesz):
25 dkg liszt
2 dl tej
2,5 dl víz
1 kk só
1 tojás
A sült gyümölcshöz:
30 dkg kimagozott, felezett szilva
1 tk fahéjas barnacukor
Először a tölteléket készítettem el, elsőnek a félbevágott, kimagozott cukkinit héjastúl lereszeltem. A felolvasztott vajra szórtam a lisztet, elkevertem, majd a ráöntöttem a tejet és a cukkinit. Pár perc alatt összefőztem, közben lereszeltem a sajtot, apró kockára vágtam a szalonnát, és mindkettőt a mártáshoz adtam. Kevés vízzel lazítottam, majd sóval, fehérborssal, szerecsendióval és kaporral fűszereztem. Hamar lehúztam a tűzről.
A szilvát feleztem, kimagoztam és a sütőben kb. 50 percig sütöttem, közben 1tk fahéjas barnacukorral összeforgattam. (Így is kellemesen savanykás maradt.)
A hozzávalókból elkészítettem a palacsintatésztát, és némi pihentetés után kisütöttem. A 10 palacsintához a mártás bőségesen elég, a szilva lehetne még több, de a friss gyümölcsből nem akartam többet felhasználni (így is fogytán a komjáti készlet...)

Nincsenek megjegyzések: