2008. augusztus 6., szerda

Juhtúrós-húsos-paradicsomos rétes


Valószínűleg egyedüli vagyok, akit a legújabb VKF kiírás azonnal nem lelkesített. Mert nemigen eszem túrót, legfeljebb kisebb mennyiségben. Ha palacsintából, süteményből lehet többféle töltelékkel is választani, akkor általában nem a túrós mellett döntök. Nekem nagyon tömény. Persze ha fellazítjuk más tejtermékkel (pl. tejföllel), akkor már inkább vevő vagyok rá, és legyen zsíros a túró, a száraz morzsalékos fajtát nem kedvelem. Azután persze kihívás is lesz ez a VKF, tudok-e vajon olyan túrós ételt készíteni, amit én is szívesen megeszek? Meglátjuk. Kiváncsi vagyok a blogtársakra, vajon levesznek-e valamivel mégiscsak a lábamról.
Ilyen gondolatok jártak az eszemben, amikor a helyi kisboltban már másodszorra akadtam friss juhtúróra. De hát én azt imádom! Csak úgy, zsemlével, minden ízesítés nélkül...
Szóval a kérdés megoldódott, én biztosan juhtúrós pályázattal indulok majd. Addig is összedobtam egy kelt rétest mindenféle földi jóval, hogy a férfinép se essen kétségbe, ha ebéd gyanánt akarom tálalni friss salátával.
A töltelék hozzávalói (3 réteshez):
15 dkg füstölt tarja szeletben
3 szál bécsi virsli
2 nagy paradicsom
1 csokor petrezselyem
8-10 dkg juhtúró
10 dkg sajt
A tésztához:
1 csomag szárazélesztő
50 dkg liszt
2,5 dl tej
1 tojás
1 tk só
2 ek cukor
5 + 5 dkg vaj
A hozzávalókat egyszerre összedolgozhatjuk (én a kenyérsütővel szoktam ezt a feladatot elvégeztetni), de 5 dkg vajat tegyünk félre. A kenyérsütő dobozában meg is keleszthetjük a tésztát, vagy pedig szokásos módon meleg helyen. Ezután tegyük lisztezett gyúródeszkára és nyújtsuk kb. 35 x 50 cm nagyságú téglalapra. Kenjük meg a félretett és felolvasztott vajjal, majd hajtogassuk egymásra, mintha feltekernénk. Ezután ismét nyújtsuk ki az előző nagyságra, a rövidebb oldallal párhuzamosan vágjuk 3 egyenlő nagyságú téglalapra és morzsoljuk mindegyik téglalap hosszanti felére a juhtúrót, tegyük rá a félbevágott tarjaszeleteket, a reszelt sajtot, a felszeletelt paradicsomot és virslit, majd szórjuk meg gazdagon frissen vágott zöldpetrezselyemmel. Szélét kenjük meg felvert tojással, hajtsuk a töltelékre a tészta üres szélét, formázzuk hengeresre. Ezután derelyevágóval bevághatjuk a tetejüket. Tejjel, tojással megkenve, esetleg szezámmal vagy hajdinával megszórva mehet a 200 fokra előmelegített sütőbe.
15-20 perc alatt készre sül. Friss salátával vagy esetleg valamilyen mártással tálalhatjuk.

Nincsenek megjegyzések: