2009. december 4., péntek

Vajas keksz pisztáciával - (Mikulásra is)

Mit, ha szokás, vagy ha valaki más
d i k t á l , lépted csupa-nyűg kényszer:
tedd játékból - s e lapos tájékból
az Öröm Ormaira érsz fel.

(Fodor Ákos)

Lehet, hogy az Olvasóim már unják nagyon, én még mindig bírom a vajas kekszeket, gyakorlatilag minden nap megenném, ha lenne, aki megsütné. Több változatban szerepelt már itt a blogon, a való életben pedig ismétlés is készült többek között a kakaós és a sajtos-diós változatokból. Terveim között szerepelnek áfonyás-(sós)diós, tojáslikőrös és egyéb változatok, de egy petrezselymes-krémsajtos kombinációt is el tudok képzelni. A recept hasonló a korábbiakhoz:

Hozzávalók(16 db-hoz): 25dkg rétesliszt, 20dkg vaj, 10dkg pisztáciabél, pici só, 1 tojásfehérje

Elkészítés: a puha vajat a sóval és a tojásfehérjével habosra keverjük, majd hozzáadjuk a lisztet és a durvára vágott pisztáciát. Egy fóliadarab segítségével hengerré vagy téglatestté formáljuk és a tésztát a hűtőben megdermesztjük.
Ezután éles késsel 1cm széles szeletekre vágjuk, és sütőpapírral bélelt tepsiben, 180 fokra előmelegített sütőben pontosan 12 percig sütjük. Utána hűlni hagyjuk, sőt kitehetjük az erkélyre is a tepsit, hogy hamarabb szilárduljon a tészta. Amíg nem szilárd a sütemény, ne szedjük le a sütőlemezről, várjuk meg míg rendesen kihűl, hogy kezelhető legyen!

7 megjegyzés:

ágota írta...

Nem, nem ! Kiváncsi lettem az előzetesed alapján a többi variációra is.

Mesélnél a szép kanalakról a fejlécben? Szép így nagyon.

Csibe írta...

Így vagyok vele én is...csak lenne, aki folyamatosan gyártaná a kekszeket.
Nagyon guszta!

Ízlésszindróma írta...

A vajas kekszeid mind nagyon guszták!Én is imádom. Ez a pisztáciás...nyammm:)

szepyke írta...

Napmátka, azok a kanalak, és ez a keksz!
A fejlécedet már valamelyik nap láttam, de most a keksztől is eláll a szavam!

lúdanyó írta...

Én sem unom a kekszeidet! Sőt!!

Névtelen írta...

nagyon szeretem a pisztáciát, így nem kérdés, hogy ki kell próbálnom ezt a csodás recepted.!!

Liza írta...

Kellemes mikulás napot, küldök neked egy ajándékot http://receptek-liza.blogspot.com/2009/12/nagyon-kellemes-meglepetes-ert-dijat.html