2008. június 26., csütörtök

Hagymalepény homoki fehérborral



Ma végre bekapcsolhattam a tűzhelyem, ami nálam főként sütést jelent, mert az ebéd is sokkal gyakrabban készül nálunk a sütőben, mint a gázrózsák felett. Szeretem a sült ízeket, fogásokat, legyen szó húsról, zöldségről vagy tésztákról akár. Ma mindegyik az asztalra került, méghozzá egyszerre: hagymalepényt sütöttem. Finom, félédes homoki borral fogyasztottuk, s bár nem volt leves, mindenki jóllakott. A hozzávalók és az elkészítés módja:

A tésztához:
40 dkg rétesliszt
1 csomag (7 gr) szárazélesztő
1,5 dl langyos víz
5 dkg vaj
1/2 teáskanál só
csipetnyi cukor

A feltéthez:
1,5 kg vöröshagyma
olaj
5 gerezd fokhagyma
1 dl száraz fehérbor
20 dkg kolozsvári szalonna vagy füstölt főtt hús
2 tojás
2 ek tejföl
2 ek zsemlemorzsa

fehérbors
őrölt kömény
őrölt rozmaring
15 dkg kemény sajt

A tészta hozzávalóiból masszív, homogén tésztát gyúrtam, majd a kivajazott lisztezett sütőlemez nagyságára nyújtottam és belefektettem. Így tettem be kelni a sütőbe, amit előzőleg 50 C fokra melegítettem, majd kikapcsoltam. Kb. 50 percet kelt a tészta, amíg elkészítettem a feltétet. A vöröshagymát megpucoltam és szeletekre vágtam. A szükséges mennyiségű olajon üvegesre sütöttem, majd 1 dl száraz fehérborral felöntöttem. Sóval, fehérborssal, rozmaringgal és köménnyel fűszereztem. A tojásokat a tejföllel és a zsemlemorzsával felvertem, és a hagymához kevertem. A füstölt húst ledaráltam a fokhagymagerezdekkel együtt, ez is a feltéthez került.
A sajtot lereszeltem. Az időközben megkelt tésztára kentem a hagymás feltétet és a sajttal megszórtam. A sütőt 200 fokra melegítettem és a lepény 35 percet sült.
Négyzetekre vágva került a tányérokra egy-egy pohár finom homoki bor társaságában.

Nincsenek megjegyzések: