2008. december 13., szombat

Kökénytea


Lassan nekilátunk, hogy a konyhában hasznosítsuk az ősszel gyűjtött kincseinket. Mivel kökényből is többet gyűjtögettünk, mint ami elfogyott volna, kiterítettük a komjáti padláson száradni, majd a fővárosi otthonunkba is hoztunk belőle. Valamiért úgy gondoltam, hogy a kökényt talán felhasználhatom úgy, ahogy a csipkebogyót szoktuk, vagyis készíthetek belőle azonos módon teát. Meglepődtem, amikor a világhálón csak olyan receptekkel futottam össze, ahol a növény virágjából készítenek teát. Mindenesetre egy próbát megér - gondoltam -, s ennek szellemében tegnap egy bő maroknyi (már fonnyadt, de még nem teljesen száraz) kökény húsát kissé bevagdostam, majd leforráztam. Mára szépen kioldódott a szín és a különleges, kicsit savanykás, gazdag ízvilág, igazi üdítő élményben volt részem. Persze mindezt lehetne fokozni további fűszerek hozzáadásával, de én most a gyümölcs saját ízére voltam kíváncsi. Nem csalódtam.

7 megjegyzés:

Renata Kalman írta...

Nahát, nagyon különleges lehet.
Gondolom C-vitami bomba is.
Nekünk áfonya termett.

erős ildikó írta...

Tényleg különleges, kicsit más nekem, mintha frissen eszem a kökényt, talán nem annyira átütő a savanykás, szomjoltó íz. A környéken állítólag az áfonya is megterem, de én még nemigen találtam.
Te hogyan használod fel az áfonyát?

Renata Kalman írta...

Áfonyát frissen vagy megszárítva sütikbe, főleg püspökkenyérbe naranccsal, illetve muffinba, pl. itt
http://lettudatoskonyha.blogspot.com/search/label/%C3%A1fonya

Névtelen írta...

Kedves Napmátka!
Hú, ez a gyógytea nagyon izgalmasnak tűnik, szívesen innék belőle! Mit gondolsz, gyógyszertárban hozzájutok száritott kökényhez? Imádom a saját készítésű herba teákat, de eddig csak csipke hússal, kamillával, csalánnal és citromfűvel próbálkoztam filter nélkül.
Levana

erős ildikó írta...

Hát, tartok tőle, hogy a természetben hamarabb hozzájutsz. Jövőre mi is többet fogunk gyűjteni, idén inkább csak a csipkét szedtük. Utólag merült csak fel bennem, hogy a kökény is jó lehet teának. Én még boltban nem kerestem, de az interneten úgy látom, hogy a virágjából készítenek inkább teát, tehát azt hiszem, hogy arra számíthatsz mind a gyógyszertárban, mind esetleg a bioboltokban. De lehet, hogy tévedek, szerintem nézz körül...

Turák Kinga írta...

kökényből szörpöt? recept esetleg lenne a tarsolyodban?

Névtelen írta...

Más módon is nagyon finom a kökénytea. Mi többet szedtünk, egyszerűen lefagyasztottam. Ebből készítek teát, nagyon finom. Bátram ajánlom mindenkinek!