2009. június 12., péntek

Lencse ropogós pereccel

e föld mindig magához rántja a létet
ezért nem fog rajtunk semmi igézet

(erős ildikó)

Beatbullnak köszönhetem ezt a receptet, azt hiszem most már utána fogok nézni annak a könyvnek, amiből a remek kenyereit süti. Ennek a perecnek az elkészítése egyszerű, nem is hosszadalmas. Annyit változtattam csupán rajta, hogy száraz élesztővel készítettem. A tésztát pedig rábíztam a kenyérsütő gépre, mivel annak a doboza tapadásmentes bevonattal van ellátva. Így szépen összeállította az egyébként nagyon lágy tésztát. Másfajta formázási lehetőségeken is gondolkodtam, de most nem jutott eszembe ennél a perecformánál szimpatikusabb. Az eredmény egy ropogós-levegős finomság. Kifogyván a zöldfélékből lencsét főztem hozzá, nagyon egyszerűen. Már szerepelt a blogon hasonló lencsés recept, ez most kicsit másképpen készült.
Nem igazán nyári fogás, de nem akartam soronkívüli vásárlást beiktatni.

Perec
Hozzávalók
: 25dkg rétesliszt, 2g száraz élesztő, 175ml víz, 1kk só (további liszt a formázáshoz)
A fenti mennyiségből 3 db, a képen látható méretű percet tudunk készíteni.

Elkészítés: A tészta hozzávalóit egy tiszta tálban összeállítjuk, és addig dolgozzuk, amíg elválik az edénytől (én egy könnyű, karcmentes műanyagtálat használok ilyen célokra.) Vagy: beletesszük a hozzávalókat a kenyérsütőgép dobozába, és hagyjuk, hogy a gép állítsa össze a tésztát. Utána egy órát meleg helyen kelesztjük. (Nekem ez az idő kicsit hosszabb volt más elfoglaltságaim miatt.) Lisztezett deszkára tesszük, és három gombócba osztjuk a tésztát. Tetejét is kissé belisztezzük, hogy kézzel a kívánt formára tudjuk húzogatni, de a tésztába bele már ne dolgozzunk lisztet. A sütőt 250-270 fokra előmelegítjük, bespricceljük az oldalait. A perecekhez a nagyjából háromszögekre húzott tésztadarabokat lisztezett sütőlemezre fektetjük, majd éles késsel bevagdossuk. A réseket széthúzzuk, hogy ne süljenek össze. A pereceket betesszük a sütőbe, ismét bepermetezzük az oldalfalakat, hogy gőz keletkezzen a sütőtérben. Ezután kb. 12 perc alatt készre sütjük a tésztát.

Lencse
Hozzávalók
: 25dkg lencse, 3-4dl csirkealaplé (vagy lefagyasztott húsleves), 2ek natúr paradicsomlé, só, 2 gerezd fokhagyma, petrezselyem, 1kk pirospaprika, 2ek olaj, víz

Elkészítés: Az olajat megmelegítjük egy fazékban, rádobjuk a lencsét. Kicsit pirítjuk, majd hozzáadjuk a pirospaprikát és az összezúzott fokhagymát. Pár pillanattal később felöntjük a húslével és beletesszük a petrezselyemzöldet, a paradicsomlét. Alacsony lángon főzzük. Ha szükséges, vizet is adunk még hozzá és ízlés szerint sózzuk. Ha a lencse már puha, kész is az étel.

11 megjegyzés:

szepyke írta...

Nagyon jól néz ki ez a perec. És a lencsét is imádom. Van két nagyon finom lencsesaláta receptem, de csak szilveszterkor készül, mert egyedül én eszem csak meg... :(
Ez a perec remek darab lett!

Limara írta...

A perec nagyon tetszik, a lencse nem nagy barátom :))

Vali írta...

Mindkettőt szívesen fogadom. Főleg, mert gyümölcsnapom van.

Chef Viki írta...

Lencsét télen-nyáron tudok enni, semmi bajom vele :-)

El tudom képzelni ennek a finomságnak a ropogósságát... Ahogy törtél belőle egy darabot...

lúdanyó írta...

De jól néz ki ez a perec! A lencsét én télen-nyáron nagyon szeretem :)

Unknown írta...

Örülök, hogy tetszik a perec! Ugye milyen egyszerű elkészíteni? ;) Én is nagyon szeretem a lencsét, jó ötlet!

ui: A könyv címe angolul "Dough", németül "Brot für Geniesser". Nem tudok róla, hogy magyarul kiadták volna (ideje lenne).

erős ildikó írta...

Köszi az infót, nekem angolul éppen jó lesz...

duende írta...

Emlékszem rá, igen! Én is elraktároztam, valamikorra, nagyon jópofa! :)

Csibe írta...

Ez a perec istenien néz ki! Szívesen "bevállalnám".

ManóAnyó írta...

Ez a perec tényleg nagyon jól néz ki! Olyan ránézek és kérek belőle most azonnal fajta :)

elina írta...

A perec is nagyon guszta meg a lencse is...mnaaaaam:-)