2009. március 20., péntek

Fűszerolajos ötletek avagy húsvéti gasztroajándék

Blogom Olvasói számára már nyilvánvalóan kiderült, hogy nem igazán vagyok húsos. Így, amikor legutóbb elkészítettem egy üveg fahéjas fűszerolajat, nem merült fel, hogy majd a grillezendő húsokra rákenegetem, bár nincs is grillszezon. Persze sült zöldségeken is finom. Az olaj azóta el is fogyott, s mivel nemsokára új adagot készítek, úgy gondoltam, egy bejegyzésben összefoglalom, milyen sokoldalúan tudtam felhasználni eddig. Sőt, a jövőbeni ötleteket is e bejegyzésbe gyűjtöm majd, hogy könnyebben lehessen rákeresni. Mivel a fűszerolaj nagyszerű gasztroajándék is lehet (akár a közelgő húsvétra), ha ilyen céllal készítjük, az üveg nyakára kössünk címkét, amelyen feltüntettük a pontos összetevőket. Még nagyobb örömet szerezhetünk vele, ha egyúttal ötleteket is adunk a felhasználásához. Erre törekszem az alábbiakban:

Fűszerolaj készítése (fahéjas-csípős változat, természetesen más fűszerekkel is készülhet)
Fűszerolajos pác sajthoz
Fűszerolajban pácolt diós házisajt
Fűszerolajos-sajtos pirítós dióval és körtével
Fűszerolajos sült dió
Fűszerolajos-fokhagymás kenyérropogós
Fűszerolajos krumplisaláta
Fűszerolajban sült zöldség sajtos-medvehagymás majonézzel
Petrezselymes és pitypangleveles fűszerolaj blansírozással
Aszalt paradicsom fűszeres olajban
A fűszerolajokhoz mindig jó minőségű és a bele szánt fűszerekkel harmónizáló olajat használjunk. Ha zöldfűszerek, friss hozzávalók is kerülnek bele, azok mindig legyenek alaposan leszárítva vízzel történő öblítésük után. A kész olajat hűvös, fénytelen helyen tároljuk.

7 megjegyzés:

ManóAnyó írta...

Ez megint nagyon jól néz ki! :)

lúdanyó írta...

Nagyon tetszik ez a fűszerolaj, ki fogom próbálni :)
Tetszik a blogod, egészen különleges hangulata van!

erős ildikó írta...

Köszönöm!

"saját levében" írta...

Most már tényleg megyek és beledobok egy darab fahéjat valamelyik fűszerolajomba!

trinity írta...

Annyira szép tud lenni egy fűszerolaj különböző színű ízesítőkkel...Hát még milyen finom! Nagyon megmozgatta a fantáziám a diós sajtod fűszerolajban-azt hiszem,erre vissza kell térnem még:)

Egyébként, valóban: sajátos hangulata van a blogodnak...
Én a kisugárzásodra fogtam, ami megmagyarázhatatlan módon, de átjön...Most ez komoly, egyáltalán nem vicc...

erős ildikó írta...

Hátha még én is elégedett lennék a bloggal...még nem vagyok(!)
(De azért persze, jólesik, ha másoknak valamennyire is tetszik rajta ez-az.)

Vegazus írta...

Hogy kell megszárítani a fűszereket? Csak megmosom és heteket várok, míg teljesen kiszárad mondjuk a bazsalikom levél? Vagy van valami trükkje, pl. sütőben? Vagy belül maradhat benne nedvesség, csak kívül ne legyen vizes? És mi a helyzet a fokhagymával?